nog een probleempje!!

mijn mams heeft beneden windows xp maar omdat ze meer op mijn ibook zit waar ik erg veel last van krijg zou ik graag bij haar osx phanter willen instaleren maar kan dat wel en is dat niet erg voor haar computer het is een vrij nieuwe hewlet packard 5 maanden oud dus hij kan het wel aan en kun je ook de cd er in doen en dan gelijk instaleren snap namelijk nix van windows :(

Het officiële antwoord is: "nee, je kan geen OSX installeren op een Intel computer". Er schijnt wel iets te zijn dat het met een 'truukje' wel mogelijk is, maar dat is nog erg 'beta', ook niet erg snel en zeker niet voor iemand die niet zo geweldig veel weet van computers.

Kan ff niet op de naam van dat programma komen, maar is ook een onderwerp op de voorpagina over geweest dacht ik, zal het zo even opzoeken…

[Edit]
Dat programma heet PearPC. Heb er zelf geen ervaring mee en lijkt me (voorlopig) ook geen aanrader voor serieus OSX gebruik op een PC. Maar er lopen ook een aantal topics over op het forum, dus wil je meer weten, gebruik de zoekfucntie eens.

haar belangrijke in formatie saven en de windows laten overlijden en haar vertellen dat ze niets anders kan doen dan een apple kopen :D.

daan.

Als de PC nog zo nieuw is zou je ook kunnen overwegen hem te verkopen en dan tweedehands een iMac te nemen. Op [url]www.tweedehandsmac.nl[/url] staan wel regelmatig interessante tweedehands iMacs aangeboden.

Maar waarom kan je dan niet gewoon windows blijven gebruiken??? Als je een netwerk hebt, kan je bestanden uitwisselen, printers delen enzovoort. Natuurlijk is Panther beter, maar een Mac is nu eenmaal een andere architectuur, en om nou een zo goed als nieuwe pc te gaan vervangen... ik ben zelf prima tevreden met mijn mac en pc (zolang je maar een goede bescherming op het peeceetje hebt draaien)

[quote:8e21b4ded5="dardow"]mijn mams heeft beneden windows xp maar omdat ze meer op mijn ibook zit waar ik erg veel last van krijg zou ik graag bij haar osx phanter willen instaleren maar kan dat wel en is dat niet erg voor haar computer het is een vrij nieuwe hewlet packard 5 maanden oud dus hij kan het wel aan en kun je ook de cd er in doen en dan gelijk instaleren snap namelijk nix van windows :([/quote:8e21b4ded5] Jongen toch, heb je al eens gehoord van leestekens? Dit was echt moeizaam te lezen hoor.

[quote:2d0bcad49f="angorawol"]Jongen toch, heb je al eens gehoord van leestekens. Dit was echt moeizaam te lezen hoor.[/quote:2d0bcad49f]

Eens! Het gevolg van deze manier van schrijven is dat ik er de moeite niet meer voor neem. En dat is zonde, want men helpt hier elkaar graag.

hmmz,nou goed.maar ben erg slecht in al die ''punten,komaa's en weet ik veel'' maar toch bedankt,mijn mams heeft dus gewoon pech,en komt ook niet meer op mijn apple. :D

[quote:c873d3be73="passenger"][quote:c873d3be73="angorawol"]Jongen toch, heb je al eens gehoord van leestekens. Dit was echt moeizaam te lezen hoor.[/quote:c873d3be73]

Eens! Het gevolg van deze manier van schrijven is dat ik er de moeite niet meer voor neem. En dat is zonde, want men helpt hier elkaar graag.[/quote:c873d3be73]
Lees eens Molly Bloom’s inwendige monoloog, het laatste hoofdstuk uit James Joyce’s Ulysses.
Die stream of consciousness bevat niet één leesteken of andere interpunctie.
:sealed: [quote:c873d3be73]Yes because he never did a thing like that before as ask to get his breakfast in bed with a couple of eggs since the [i:c873d3be73]City Arms[/i:c873d3be73] hotel when he used to …

…and then he asked me would I yes to say yes my mountain flower and first I put my arms around him yes and drew him down to me so he could feel my breasts all perfume yes and his heart was going like mad and yes I said I will Yes.[/quote:c873d3be73]Van p. 997 tot p. 1069 in een uitgave van Everyman’s Library
ISBN 1-85715-100-3

Er is ook de meesterlijke vertaling door Paul Claes en Mon Nys bij De Bezige Bij
ISBN 90 234 3409 9 CIP
NUGI 301
Daar vind je de monoloog in Episode 18 van p. 781 tot p. 828

LOL!!!

Okee Michel, baas boven baas, al is het literatuur die je niet zo effe tussendoor wegkauwt…