nog een safariprobleem (joepi)

Hallo, ik werk nog met panther.Als in safari mijn bladwijzers wil openen crasht hij.Wham weg safari. Ik heb wel voordien een herstel gedaan,misschien daarom... Groetjes Rik

Hoi, probeer eens het volgende:

Ga naar je home directory en dan naar Library -> Safari.
Daar zou een bestandje moeten staan die de naam Bookmarks.plist draagt, versleep dit bestand naar het bureaublad.
Sluit Safari en start het programma vervolgens weer op. Je bookmarks zullen verdwenen zijn (die staan in dat bestandje namelijk) en kijk eens of Safari nu nog crasht.

Als dat niet het geval is, dan is je bestand die de bookmarks bijhoudt waarschijnlijk besschadigd.

Hallo,ik heb dit geprobeerd en opnieuw gecrasht.Terug bookmarks ....en het stond er terug in.Raar hé. ondertussen gebruik ik firefox.Helukig had ik mijn bookmarks geimporteerd. Weet je soms nog ee oplossing? Thankx

Dat er opnieuw een Bookmarks.plist verschijnt nadat jij die van jezelf eruit hebt gehaald en Safari weer hebt opgestart is normaal hoor. Safari maakt dan zelf een nieuw bestand aan omdat het merkt dat die ontbreekt.

Heb je verder misschien nog plugins geïnstalleerd staan voor Safari?
Ik denk bijvoorbeeld aan [b:8d672f32c6]Saft[/b:8d672f32c6] en [b:8d672f32c6]PithHelmet[/b:8d672f32c6]. Misschien dat die voor problemen zouden kunnen zorgen?

Neen niets extra geinstaleerd.Is wel bizar.

Mijn ideëen zijn even op. Maar misschien dat een herstart van je computer wel wat uithaalt? Als je het nog niet geprobeerd hebt tenminste... al zou het me erg vreemd lijken :)

Trouwens,
ik kan je ook wel Camino aanraden als tijdelijke noodoplossing (hoewel het een perfect goeie browser is verder). Die is hetzelfde als FireFox (zelfde rendering engine), alleen veel sneller en mooier (lees: betere reactie van de gebruikersomgeving), aangezien het een Cocoa applicatie is.[/url]

[quote:edfd84df0e="exposed"]Mijn ideëen zijn even op. Maar misschien dat een herstart van je computer wel wat uithaalt? Als je het nog niet geprobeerd hebt tenminste... al zou het me erg vreemd lijken moest dat het probleem oplossen :)

Trouwens,
ik kan je ook wel Camino aanraden als tijdelijke noodoplossing (hoewel het een perfect goeie browser is verder). Die is hetzelfde als FireFox (zelfde rendering engine), alleen veel sneller en mooier (lees: betere reactie van de gebruikersomgeving), aangezien het een Cocoa applicatie is.[/url][/quote:edfd84df0e]

Hallo again.Ik heb zojuist camino gedowload. Ik denk om safari een tijdje niet meer te gebruiken.Ik heb toch mijn bookmarks kunnen importeren. Bedankt voor de tips Rik 8)

Safari herinstalleren ?

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Eigenlijk was ik niet van plan om een andre browser te gaan gebruiken.

Alle hierboven genoemde “oplossingen” heb ik al geprobeerd. Behalve opnieuw installeren. Hoe doe je dat? Of moet je dan gewoon een hele nieuwe installatie met de originele cd’s doen?