Hallo fellow Apple fans,
Ik heb sinds kort ook een PowerMac G5. Waarom: ?
Allereerst liep ik al heel lang met de gedachte een G5 erbij te kopen. In feite maakt het voor mij niet uit waarop ik werk. Met X11 , emacs. PS en Office kom ik een heel eind. Ik wil gewoon een platform dat ‘lekker’ werkt. Zelf ben ik software ontwikkelaar voor een groot amerikaans bedrijf met drie letters en heb een voorkeur voor *nix besturingssystemen. Ik ben met Linux aktief bezig sinds 94’ niet echt beginner dus. MacOSX sprak mij al lange tijd aan vanwege een coole desktop met een BSD kernel. Hoge coolness factor
Het enige dat mij lange tijd weerhield was het vreemde. Iedereen die met Linux werkt is 2e keus (platform support etc). Windows heerst. Nu heb ik (in tegenstelling tot veeeeel forum gebruikers geen hekel aan Windows) maar persoonlijk vind ik Windows te vaag en het vervuilt te gauw. Waar ik me overigens wel aan erger hier, is de erg cliche “instabiel, traag, onveilig discussie” maar dit terzijde. Nadat ik de uitgelekte DVD van MacOSX86 thuis geinstalleerd had was ik om. Ik wil niet wachten, ik wil nu een Mac! Verbazingwekkend is wel hoe goed MacOSX86 al werkt op de huidige generatie P4’s . LAN , Sound alles werkt, zelfs Photoshop CS draaide onder Rosetta redelijk, petje af! Dit belooft veel goeds!
Trouwens het design van de apple hardware is net zo cool als het OS zelf. Goed over nagedacht, en vriendelijk… alleen die muis dat moet een vergissing zijn …
Eerlijk gezegd denk ik dat veel huidige Linux’ers MacOSX zullen gaan omarmen zodra de Intel macs op de markt verschijnen en dat is heel positief! (En voor de alto’s . tsja jullie moeten iets nieuws gaan zoeken )