nog een vraagje... iPod (versie 2, 10Gb)

Ik heb van de week een ipod 10 gig gekocht. Volgens mij functioneert het apparaat niet goed.

Het probleem doe zich met name voor bij het afspelen van ongecomprimeerde AIFF files. Eens in de 1 a 2 minuten krijg je dan een soort geluid alsof de plaat overslaat (net alsog de file corrupt is) gevolgd door een stilte van een seconde of twee.

Het ligt absoluut niet aan beweging oid, want hij doet het ook als ik de iPod op mijn stereo aansluit en hij zodoende gewoon stil ligt. Als je het nummer dan een stukje “terugspoelt” speelt de ipod het gewraakte stukje muziek wel goed af, het ligt dus ook niet aan de files.

Iemand een idee?

Ik heb een vermoeden dat de iPod niet zo goed om kan gaan met zulke grote files als AIFF bestanden. Had er al iets vaags over gelezen dat het niet echt verstandig is om AIFF bestanden te gebruiken op de iPod maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

klopt, er zit een geheugen van 32 mb in je iPod. De muziek wordt hier van uit afgespeeld zodat niet de hele tijd je harde schijf hoeft te spinnen (i.v.m. kans op beschadiging van de harde schijf en het sparen van energie). AIFF bestanden zijn ongeveer 10 mb per minuut groot dus na zo'n 3 minuten moet is het geheugen op en moet er vanaf de harde schijf opnieuw worden ingelezen en dit duurt enige seconden.

Samengevat is er niets met je iPod aan de hand en had Apple dit misschien alleen wat beter moeten programmeren (elke anderhalve minuut de andere anderhalve minuut inlezen bijvoorbeeld)

Dank voor de reacties, ik heb ondertussen gehoord dat je dit probleem niet hebt met de vorige versie firmware...

Ik vind wel dat apple dit wat beter kan programmmeren, of het in ieder geval even melden, nu maakte ik me al weer zorgen dat ie stuk was.