Nog een zieltje gewonnen :)

Vandaag mijn 12" iBook ontvangen :D

Goeie service, vrijdag avond besteld, zaterdag een mailtje gehad dat alles verzonden was en deze morgen perfect aangekomen :slight_smile:
Heb spontaan 2 minuten de doos bewonderd, zelfs deze was een staaltje van prachtig design :slight_smile:

Nu zit ik wel met een doode pixel op mijn scherm, altans dat denk ik. Op een zwarte achtergrond kan ik heel vaag een groen stipje zien, het lijk mij zelfs kleiner dan een pixel. Tijdens het gewone gebruik kan ik hem onmogelijk zien, ik heb op het moment van schrijven zelfs ernaar zitten zoeken maar niet gevonden. Dus een echt probleem is het niet.

Enkele uurtjes zitten proberen en wat ‘prutsen’ en ik heb het gevoel dat heb MacOS nog maar weinig geheimen meer voor me heeft :slight_smile:

Heb zelfs enkele uurtjes (eigenlijk een klein uurtje) zitten praten tegen mijn iBook. Maar verder dan ‘What is the time’ kwam ik niet :slight_smile:

Kortom, heeeeeeel content van mijn iBookje :slight_smile: Denk dat er volgend jaar een PowerMac of iMac zal aankomen om toch wat comfortabeler te werken.

Greetz M

Als het inderdaad een luie pixel is, heb je maar heel kort bedenktijd ! 1 pixel is namelijk niet genoeg om hem te laten omruilen... maar je mag een aankoop altijd zonder reden laten ontbinden binnen 7 of 8 dagen...

Bedenk dus snel of je er mee wilt blijven werken of niet. Bedenk ook goed dat ook al heb jij er geen last van, een kapotte pixel altijd lastig is als je hem ooit weer wilt verkopen…

Gefeliciteerd met je iBook.

[quote:b98f0a279f="unSOUND"]1 pixel is namelijk niet genoeg om hem te laten omruilen...[/quote:b98f0a279f] En of dat voldoende is. Je scherm is het belangrijkste deel van de computer. Daarmee zie je wat je doet en produceert. Dat scherm moet dus 100% in orde zijn en anders is er sprake van een defect apparaat. Klaar.

Dus is er echt sprake van een dode pixel, dan direct reclameren en niet accepteren.

Proficiat met je aankoop, zonde van die pixel, ik zou toch direct reclameren hoor , moet in orde zijn.

Maar welcome to the apple side of life

Ik heb wel eens gehoord dat je zo'n dode pixel kunt "masseren" zodat ie weer werkt. Iemand had dit gedaan met de achterkand van een naald met een zacht doekje of zo ervoor tegen beschadiging van het scherm. Leuke oplossing. :D

Over het praat gedeelte. Als je bijvoorbeeld zegt: Switch to <programma>
Dan opent het genoemde programma.

Ik deed dat masseren meestal gewoon met mijn vinger. Zo heb ik al meerdere luie pixels verwijderd. Een op mijn ibook en een paar op de pb van mijn moeder. Ik had hetzelfde als jou alleen dan op een zwarte achtergrond een rood stipje. gewoon met mijn vinger lichtelijk overheen gevreven en weg was die.

Gebruik [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11661]PiXel Check [/url] om zeker te zijn.