Nog enkele HTML probleempjes....HELP

1) Ik heb twee frames naast elkaar. De ene frame bevat een Illustrator tekening, de andere HTML. De kleuren moeten perfect aansluiten. Ik bepaal in Illustrator de code bij Web-RGB, maar toch komt deze niet 100% overeen met de andere frame. HELP!

1. Ik heb al mijn knoppen opgeslaan onder .png, want .gif gaf een gekarteld resultaat. En bij jpeg kan je geen transparant kiezen, en dit heb ik nodig. Op mac is alles zoals het hoort maar op PC worden de transparante delen grijs. HELP

2. Ik heb een formulier gemaakt, op PC wordt dit zonder problemen verzonden. Op mac…geen reactie. En ik heb verschillende mac’s geprobeerd, thuis en op school. Maar alleen PC doet het. HELP

Gebruik voor de html een klein 5x5 pix plaatje als ondergrond (backgroundimage) in de pagina. Wordt oneindig herhaald en heeft zelfde kleur als je andere plaatje als je m vanuit zelfde app. bewaard...

Als je knoppen in illu hebt, zet er een dun kopievormpje onder-iets groter- in de achtergrond kleur, bewaar dan als gif, kartelt niet in je beeld maar in randje eromheen. Is niet erg voor je beeld want sluit aan op ondergrond.

mailto moet op beide werken. misschein ergens foutje gemaakt?

Ja da zijn goed oplossingen. TX

Maar de mailto: werkt echt niet en is zeker juist want werkt op pc.
Een vriend van mij heeft ook een formulier gemaakt en kan ook niet verzonden worden op mac.

Raar ik weet het maar en moet toch een oplossing zijn, alleen html mag gebruikt worden voor onze opdracht

Kijk even of alles binen je form tags staat -binnen de rode lijntjes als je DW gebruikt-. En of het emailadres klopt ;-) Bekijk anders ff andere formpaginas van applesites de code...

of plaats een linkje vd pagina hiero

Nee alles is juist want op PC werkt het.

Kan dat zijn dat het niet goed samenwerkt met ‘Mail’?

URL van het formulier alleen is:

www.users.skynet.be/jeroen.vanvaerenbergh/Websitedef/contact.html

Ik heb even geprobeerd om het formulier in te vullen en te versturen. Als ik dat doe wordt bij mij automatisch Entourage opgestart waar ik dan een nieuw email bericht kan typen. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, het formulier moet verzonden worden. meteen even gecheckt op een pagina van een site die ik zelf gemaakt heb, en daar gebeurt hetzelfde. Ik werk trouwens met camino. Op de PC onder windows werkt het bij mij ook goed. Ik heb dus hetzelfde probleem. het enige wat bij ander is dat in de formtag ook nog staat: onsubmit="document.form.plaintext;" maar dat mag niet uitmaken. ik ben benieuwd hoe het komt, en ga het op de amc ook even testen met Safari en IE 5.2.

In dat geval moet je er een cgi of php scriptje achter hangen. Een php mailform heb ik nog wel voor je :)

betreffende die knoppen in illustrator, bij save for web > gif > de matte (een vakje met de mogelijkheid om een kleur te kiezen) instellen op je achtergrondkleur en de karteltjes verdwijnen.

Helix

Ok dat illustrator ding is wel de oplossing denk ik, ik probeer het direct

TX Helix

En voor da scriptje…Ik mag alleen HTML gebruiken! 't is een schoolopdracht

Mag ik je nog één tip geven, van mij voor jij? Gebruik in je body-tag even SCROLL="auto", want je website blijft op een resolutie van 800x600 steken na het menu-item "Contact".

Alles wat daaronder staat is voor mij niet zichtbaar… niet alleen het menu, maar ook lange teksten houden ineens op en scrollen is niet mogelijk.

[code:1:943b2adc09]<BODY SCROLL="auto">[/code:1:943b2adc09]
Succes!

bedankt, ik ga het zeker eens proberen.

Ik krijg dan toch geen scrollbars in mijn frames of zo?

In welke body moet ik het zetten? die van de frames?

In de pagina waar de frameset gedefinieerd wordt staat geen body. Een handige link waar op een heel heldere manier het gebruik van html wordt uitgelegd. [url]http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/[/url] ik heb er zelf ook wel het nodige van opgestoken.

Sorry voor mijn late reactie, zag ook je prive-berichtje.

Je moet de BODY-tag in de pagina met content (tekst) plaatsen. Probeer dat eerst maar eens. Verklein je browser maar eens naar een wat kleiner venster, dan zul je zien dat de pagina NU niet scrollbaar is, als je je BODY-tag zoals boven beschreven plaatst wel.

Succes! Hoor wel of ik kan helpen.

Ik snap het niet goed, mijn pagina's zijn nooit scrollbar. Maar je zei dat het ergens bleef steken. Ofwel begrijp ik je niet goed...kan zijn

Greetz :wink:

Je .png file-tjes worden waarschijnlijk grijs op een windhoos baak omdat die niet goed overweg kunnen met het bewaren van .png files met interlaced... probeer het eens om ze in de normal modus te bewaren i.p.v. interlaced.

Je kleuren op elkaaar aanpassen… open een van je gebruikte illustrator files die je al klaar hebt voor internet gebruik in photoshop knip er dan een stukje uit (kijk zonodig even naar de kleurcode, en schrijf die ergens op) dit kleine stukje bewaar je dan en gebruikje dat als achtergrond… werkt het best als je 'm bewaard met “save copy” en dan jpg hoogste waarde. Als je het doet via save for web… wil ie de kleur nog wel eens lichterlijk aanpassen.

Ciao,
daPOKER