Nogmaals fonts in X (en Xpress) - Xpress, Suitcase, ATM???

Wellicht een bekend probleem maar ik kom er niet uit.... Moet Xpress draaien onder X (zoals u weet...) maar hoe laadt ik nu fonts? Ik heb Suitcase voor X: Xpress ziet die geladen fonts niet in X. ATM onder 9: die ziet Xpress ook niet. Of doe ik wat verkeerd?

Paul

Als het goed is wordt met de installatie van Suitcase in OS X ook een "Suitcase-bridge" geïnstalleerd, die het fontbeheer in Classic moet verzorgen. Misschien heb je de suitcaseonderdelen in de extensiemap uitstaan? En heb je de suitcase XT in de XT-map van Quark geinstalleerd? Dan moet het zelfs automatisch gaan. Bij mij in ieder geval wel. Ook ATM moet gewoon in Classic werken, alleen even de goede versie checken op de adobe-site.

Echt TOP. Ik had Suitcase in X geïnstalleerd maar wist niet dat in 9 nodig was om die 'bridge' te slaan. Warempel, het werkt nu!!! Geweldig, des te meer een reden om nu echt full-time over te stappen op X. Dank je wel voor je advies! Ik ontdekte ook dat de Suitcase update voor Jaguar essentieel is om de fonts sneller te laden, want dat werkte niet goed voor die update: het was afschuwelijk traag. Verder nog 1 vraag: klopt het dat Suitcase programma aan moet blijven staan om met de geactiveerde fonts te kunnen werken (in tegenstelling to ATM in 9)? Hij geeft de melding dat hij de fonts zal sluiten wanneer ik het programma stop.

Groet en nogmaals mijn dank!

Paul

Barts, een heel bijzondere website heb je overigens! Knap werk! ;)

Tja da's nou het voordeel van ATM. Althans was want Adobe is ermee gestopt :( . Ik was absoluut geen fan van Suitcase maar moet eerlijk zeggen dat versie 10.1 echt goed is. Ik heb ATM gebruikt, Suitcase 8/9 en FontReserve 2.6. Onder X (en Classic voor QXP :angry: ) is Suitcase 10.1 toch de beste omdat die ook naadloos met je Classic werkt. ATM vind ik makkelijker te handelen maar ja dat werkt dus niet meer. Wel voor mijn QXP maar niet als ik PS7 of InDesign opstart. Dus Suitcase moet het nu gaan doen. Suc6 ermee

[quote:post_uid1="Paul"]Verder nog 1 vraag: klopt het dat Suitcase programma aan moet blijven staan om met de geactiveerde fonts te kunnen werken (in tegenstelling to ATM in 9)? Hij geeft de melding dat hij de fonts zal sluiten wanneer ik het programma stop.[/quote:post_uid1] Suitcase moet inderdaad aan blijven staan. Je kunt wel het venster sluiten.

Leuk dat je m'n website leuk vindt. Heb er helaas te weinig tijd voor om 'm uit te breiden en bij te houden.