Nooit meer een MacBook Air: 'Apple gaat het anders aanpakken'

Als we recente geruchten mogen geloven krijgen we nooit meer te maken met de MacBook Air. Apple gaat de naam voorgoed veranderen.

https://www.onemorething.nl/2021/11/nooit-meer-een-macbook-air/

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Conclusie: De toevoeging “Air” is niet meer relevant. “Air” duidde destijds vooral het lichtgewicht aan van de eerste MacBook Air. Destijds was het iets waarmee ze zich onderscheidde. Nu niet meer.

Ik vind de titel een beetje dramatisch aangezet. De naam is niet meer relevant. Ze kunnen inderdaad beter verder gaan met de naam Macbook. De lijn Macbook > MacBook Pro oogt logischer. Zeker nu je het apparaat niet meer kunt onderscheiden van andere merken met enkel de term ‘Air’.

Misschien hadden ze al eerder afscheid moeten nemen van de term. Niets om dramatisch over te doen.

Haha, zojuist een M1 Air gekocht, lekker zonder notch.
Er is al pakweg 5+ jaar overlap met de gewone MacBook-lijn (die meer Air was dan de Air zelf…) dus top dat ze dat in Cupertino nu ook door hebben.
De rest klinkt allemaal weer als “vernieuwing” door het 3 jaar uitstellen van innovatie en het geforceerd weglaten van simpele dingen als poorten om de Pro een eigen plaatsje te geven (oh pardon, te “positioneren”)
Ik koop zelf wel een extern MagSafe adaptertje als ome👨‍⚕️mij dat niet gunt en als ik de onbedwingbare behoefte aan een Notch krijg, knip ik er wel ééntje uit een stuk zwart tape

Werk nu twee weken met de nieuwe M1 Max 14".
Die notch is totaal géén probleem.

Ik heb onlangs er even mee gespeeld. Het zou voor mij niet een obstakel zijn om er een te kopen en te gebruiken. Maar, totaal geen probleem ? Het besturingssysteem is overduidelijk niet goed op afgestemd op de notch. Zeker naar Apple’s eigen maatstaven is het slordig geïmplementeerd.

Prima!

Ik vind het wel best, als het beestje maar een naam heeft. Deze week in navolging van de 2e hands M1 Mini een M1 Air besteld voor de belachelijke prijs van €879,-.

Mijn laatste Mac dateerde van 2011, een 21,5" iMac. Deze draait nog steeds maar wordt toch wel oud, is nu aan zijn tweede SSD toe.

Voor het eerst in 10 jaar voor mij weer Macs die écht de moeite waard zijn, en met de iPad 10.2 die ik eind vorig jaar kocht kan ik voorlopig weer vooruit.