Norton 360 Deluxe Mac wel of niet doen?

Ik kreeg een aanbieding om Norton 360 Deluxe te gebruiken en lees op verschillende plekken online dat het voor Mac gebruikers geen zin heeft om anti-virus software te gebruiken gezien de ingebouwde software in Mac OS en dat dit programma je mac nodeloos trager zou maken.

Wat is jullie ervaring/advies? Wel of niet doen? Gaat specifiek om dit programma.

Thanks

Totaal overbodig. Als je je systeem wil verzieken moet je het wel doen.

Af en toe (gratis) MalwareBytes draaien is voldoende, in combinatie met gezond verstand.

3 likes

Helemaal eens met nnsa.

Gedeeltelijk mee eens.

Als je normaal je koppie gebruikt, is de kans klein dat je het nodig zal hebben. Echter…

• Als je thuis met combi Windows/Mac werkt, is het wĂ©l verstandig AV software te gebruiken
  • Ook voor de Mac komen er steeds meer malware en virussen in het wild voor. Wil je op safe spelen, dan is het het overwegen waard.

Overigens hoeft dat geen geld te kosten hoor. Prima AV software is gratis verkrijgbaar.

Niet mee eens, op MalwareBytes na.

Diverse Internet leveranciers bieden ook gratis AV-software aan.

Ik kreeg het ook bij aankoop van mijn nieuwe Mac. En ik ondervind geen problemen. En wat ik ook handig vind is dat er een VPN bij zit. Op mijn Mac is dat niet zo boeiend maar vind het op mijn telefoon en iPad wel handig als ik gebruik wil maken van openbare wifi.

Heb ook goede ervaringen met malwarebytes. Nooit een virus gehad. Hooguit zag ik een keer een exploit van een programma wat nog geupdate moest worden of windows meuk uit spam mailtjes. Mijn iMac is de enige in een verder Windows en Linux netwerk. Ik tel de android telefoons en ipads even niet mee.

Als iets gratis wordt aangeboden, betaal je op een andere manier…

Alleen de zon gaat voor niets op…

1 like

Gewoon eerste jaar gratis, heel normaal.

Dat hangt er vanaf. Bij XS4all kreeg je een F-secure licentie voor 5 devices, dat is nu nog zo bij KPN, alleen heet het KPN veilig. Ziggo heeft ook zoiets.

Ik geef toe ik heb minder vertrouwen in KPN dan XS4all.

Mijn ervaring met Norton op Microsoft systemen is dat enkel de Norton Commander - een soort van grafische verkenner - goed werkte.

De rest van de Norton software gedraagt zich meer als een virus dan wat anders.

Eens, zelfde op de Mac (vreemde storingen).

Windows Defender werkt prima.

Hier AVG, zonder problemen of vertragingen.

Uitgebreide argumentatie en keuzes:

Dat is dus de primaire door mij opgegeven reden in mij eerdere post. Je kan via je Mac nl. wel threats in je thuisnetwerk binnenhalen die niet voor de Mac, maar wel voor de Windows computers problemen kunnen opleveren. En als de PC de Mac vertrouwd, tja… dan gaat het fout.

Nee hoor. Daar zorgt Windows defender en gezond verstand voor.

Op de Mac is er niets aan de hand.

Blijf erbij dat het op de Mac totaal onnodig is.

Tenzij je de krochten van internet wil bezoeken en dan nog…

Inderdaad, als je een beetje oplet wat je doet is Windows defender prima.

Ik gebruik alvast sinds Windows 10 geen externe antivirus meer, daarvoor herinner ik mij niet meer, en op de Mac nooit een antivirus gebruikt. Nog geen problemen mee gehad.

En welke Apple gebruiker heeft er nou een Windows machine in huis?
Ik krijg al jaren een budget ipv een device van (verschillende) werkgevers omdat zo goed als alles inmiddels wel webbased is of via vpn prima als inlogmachine kan dienen.

Ik.

1. lang niet alles werkt op een Mac, vooral software die nodig is om met oude apparatuur te kunnen communiceren.
  2. verschillende platformen gebruiken zorgt ervoor dat je geen oogkleppen hebt en je voor en nadelen van elk platform gaat ontdekken.