Norton Antivirus 10 in Dashboard!

Zie: http://macwereld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=320&Itemid=1

Goed ingespeeld op de nieuwe functie(s) van Tiger!

Vind het een prachtig. En zeer handig. Als je NA hebt natuurlijk. Dit noem ik inspelen op de wensen van de gebruiker. :lol:

Mss wel handig, alleen moeten er bedreigingen zijn natuurlijk :P

virus??? wat is dat

heeft apple daar ooit last van gehad?
Mischien een beetje schijfruimte verspilling ?

[quote:0c1c9c2dd0="MacThijn"]virus??? wat is dat heeft apple daar ooit last van gehad? Mischien een beetje schijfruimte verspilling ?[/quote:0c1c9c2dd0]

Beetje jammer, die reactie. Tuurlijk bestaan er virussen voor Apple… MacThijn is een beetje naief vandaag?

Bovendien: hoe zwaar je je fiets of huis ook op slot zet / bewaakt, als inbrekers binnen willen komen of 'm willen jatten, lukt 't echt wel. Misschien niet op de makkelijkste manier, maar als iemand wil, lukt 't echt wel.

Van mij mag Norton de pest krijgen. Ze sturen nog geen maand voordat ze met een nieuwe virus-scan op de markt komen een persbericht de wereld in dat macs niet veiliger zijn dan windows en dat de bedrijfgingen op de loer liggen... en dat dit voortkomt uit eigen onderzoek en ze heeft aangezet tot het maken van een virusscan voor de MAC. Hoe nobel?

Maken van een dergelijk programma duurt maanden… de uitkomst van het onderzoek was perfect ‘geplanned’ qua marketing… om maar niet te zeggen dat alles geanceneerd is en dat het puur afschrikken van mensen is. Het was zeker geen onafhankelijk onderzoek.

Ondertussen maken ze wel Mac OS X zwart als ware het even onveilig als windows… puur om de centjes.

Voor mij geen virusscanner, wordt het systeem alleen maar langzaam van en de toegevoegde waarde is 0 ( N-U-L ) Er zijn inderdaad geen virussen in omloop voor OSX :)

[quote:56697ec94d]We weten dat Mac OS X vrijwel immuun is voor dergelijke aanvallen. Maar dat is aan het veranderen, zo blijkt uit een eind maart uitgebracht rapport van Symantec. "In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is het besturingssysteem van de Mac niet de veilige haven waar men ongevoelig is voor kwaadaardige codes. Alle platforms hebben hun kwetsbaarheden", aldus Symantec.

Nu het marktaandeel van Apple toeneemt, onder meer door de introductie van de goedkope Mac Mini, wordt het platform steeds interessanter voor computerkrakers en andere kwaadwillenden.
[/quote:56697ec94d]

Ja, ja en ondertussen wat euros uit onze zakken kloppen! :evil:

Als je Norton Internet Security voor Windows hebt, kan je dan upgraden?

(zomaar om te weten, mss voor later…)

[quote:eea6d09df9="kwest"][quote:eea6d09df9]We weten dat Mac OS X vrijwel immuun is voor dergelijke aanvallen. Maar dat is aan het veranderen, zo blijkt uit een eind maart uitgebracht rapport van Symantec. "In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is het besturingssysteem van de Mac niet de veilige haven waar men ongevoelig is voor kwaadaardige codes. Alle platforms hebben hun kwetsbaarheden", aldus Symantec.

Nu het marktaandeel van Apple toeneemt, onder meer door de introductie van de goedkope Mac Mini, wordt het platform steeds interessanter voor computerkrakers en andere kwaadwillenden.
[/quote:eea6d09df9][/quote:eea6d09df9]

Zal wel los lopen…

Tja het lijkt een beetje op het verhaal dat de auto's via blue tooth geinfecteerd kunnen worden, hebben ze geprobeerd bij de Pirus van Toyota omdat lexus er last van zou hebben, helaas voor de anti virus fabrikanten lukte het niet, zouden die fabrikanten zelf niet die virussen rondsturen? om zo toch maar een beetje angst & paniek rond te sturen, tja soms denk ik wel erg veel na maar je weet het maar nooit. :evil:

[quote:8926649186="Bas Sandee"]Beetje jammer, die reactie. Tuurlijk bestaan er virussen voor Apple... MacThijn is een beetje naief vandaag?[/quote:8926649186] Waar dan Bas?

(Macrovirussen en Classic OS daargelaten.)

[quote:8c86d6ed53]We weten dat Mac OS X vrijwel immuun is voor dergelijke aanvallen. Maar dat is aan het veranderen, zo blijkt uit een eind maart uitgebracht rapport van Symantec. "In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is het besturingssysteem van de Mac niet de veilige haven waar men ongevoelig is voor kwaadaardige codes. Alle platforms hebben hun kwetsbaarheden", aldus Symantec.[/quote:8c86d6ed53]

Symantec verkoopt anti-virus software en wat blijkt uit hun eigen onderzoek… we moeten het allemaal kopen. Tsjongejonge, wat een verrassing.

En Bas, noem eens een virus voor OS X?

Jan

Tja wat zei ik, ik weet het maar toch het zet je aan het denken :wink:

En Bas, heb je al een virus te pakken...? :P

ik heb er wel een. duitse email spam. heb er nog niks tegen gevonden

[quote:f7fa4c234b="yannomanno"]ik heb er wel een. duitse email spam. heb er nog niks tegen gevonden[/quote:f7fa4c234b]

Met een virus voor OSX…?

denk het wel want ik krijg er ongeveer 100 per dag sinds 2 dagen

[quote:e4f0568bf9="yannomanno"]denk het wel want ik krijg er ongeveer 100 per dag sinds 2 dagen[/quote:e4f0568bf9]

Da’s geen virus… Da’s alleen maar dat je aan de spammers duidelijk heb gemaakt dat je email adres een bestaand en werkend adres is (door bijv. te reageren op zo’n email of als er plaatjes in staan 'm te openen etc.)…

ja, ja ik weet wel hoe spam werkt. Vanochtend had ik echter 80 foutmeldingen op e-mails die ik gestuurd zou hebben