Norton files

In mijn classic gedeelte heb ik Norton Utileties (van mijn voor X tijdperk) geinstalleerd. Daardoor heb in mijn root directory deze files:

[size=9:945f3b304e]/Norton FS Data
/Norton FS Index
/Norton FS Volume
/Norton FS Volume 2[/size:945f3b304e]

Kan ik deze files wissen (ze zijn samen zo’n 50 MB).
(Ik gebruik classic een hele enkele keer en ik acht de kans dat ik ooit nog in 9 op zal starten nihil)

Heb je Norton nodig? Als je OS X nu meer gebruikt dan OS 9 zal ik als ik jou was alles van Norton eraf donderen (OS 9 mag van mij ook). Als je eventueel je hd wil defragmenteren start je gewoon je Mac op met de Norton cd. Speed Disk en Disk Doctor staan dan ook tot je beschikking. Welke versie van Norton betreft het eigenlijk? 6 of 7?

Als het versie 7 betreft, tref je op de cd-rom ook een Norton Utilities voor OS X aan. Heb je 6 kan je eventueel opwaarderen naar versie 7 voor een goedkopere prijs. Versie 7 is OS X geschikt. Ze zeggen dat wel ook van versie 6, maar deze is al oud en alleen getest op de Public Beta van OS X van alweer een tijd terug.

Kijk anders maar op de site van Symantec.

[quote:4cc992ded6="Jan-Willem"]In mijn classic gedeelte heb ik Norton Utileties (van mijn voor X tijdperk) geinstalleerd. Daardoor heb in mijn root directory deze files:

[size=9:4cc992ded6]/Norton FS Data
/Norton FS Index
/Norton FS Volume
/Norton FS Volume 2[/size:4cc992ded6]

Kan ik deze files wissen (ze zijn samen zo’n 50 MB).
(Ik gebruik classic een hele enkele keer en ik acht de kans dat ik ooit nog in 9 op zal starten nihil)[/quote:4cc992ded6]

Als je Norton hebt verwijderd kun je ze gewoon wissen.Norton maakt een index van je volumes en de gegevens hiervan staan in deze files.Die heb je niet meer nodig.

Defragmenteren vanaf de Norton CD is zeker een aanrader, ik zou alleen Diskdokter niet gebruiken. Veel herstel is mogelijk met het SchijfhulpProgramma van Jaguar. Ik onderhoud mijn computer volgens een vast patroon eens per week.

1 Run all tasks in McJanitor, ik vind het te omslachtig om dagelijkse een taak te doen.
2 Contoleer (en eventueel herstel) alle partities met het schijfhulpprogramma van Jaguar.
3 Run Speeddisk van Norton zonder eerst Disdokter te draaien.

Je kunt het natuurlijk ook wat minder vaak doen als je wat minder intensief met je computer werkt. De meeste rotzooi krijg je met downloden, installeren en uitproberen van programma’s.

[quote:2204ee4c2c="MacX"]1 Run all tasks in McJanitor, ik vind het te omslachtig om dagelijkse een taak te doen. 2 Contoleer (en eventueel herstel) alle partities met het schijfhulpprogramma van Jaguar. 3 Run Speeddisk van Norton zonder eerst Disdokter te draaien. [/quote:2204ee4c2c] 1. doet ie bij mij 's nachts 2. doe ik zo nu en dan, als ik hem aanzet (via single usermode) 3. gebruik jij daarvoor de classic Diskdocter ????

Ik gebruik Speeddisk vanaf de CD Diskdokter gebruik ik niet, ik heb het niet zo op dokters. In diverse berichten en handleidingen wordt afgeraden Diskdokter te gebruiken.