Norton Personal Firewall geeft vaak Kernel Panic...

Ik heb ooit Norton Personal Firewall (NPF) geinstalleerd, vraag me niet waarom... Maar als ik bijvoorbeeld mijn mac hoog belast door bijvoorbeeld veel dingen tegelijkertijd te downloaden of te doen, dan krijg ik vaak een crash van NPF en daarna vaak ook een Kernel Panic. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen.... Ik ben straks bang dat wanneer ik Tiger probeer te installeren, ik een Kernel Panic krijg tijdens de installatieproces....

Ik heb wel eens gelezen dat Norton op een mac meer kwaad dan goed doet, dus ik zou het gewoon weggooien... :D

-> met Tiger een clean install en schijf formateren, ben je van die rotzooi definitief af

(format eens in de 1,5/2 jaar is zo wie zo wel goed, een nieuw OS als archive en install is de weg van meer risico)

Waarvoor heb je een virusscanner nodig op een mac :lol:

Verwijderen is het beste, er zijn desnoods ook nog alternatieven.

[quote:59fdfd9d7b="Viva"]-> met Tiger een clean install en schijf formateren, ben je van die rotzooi definitief af

(format eens in de 1,5/2 jaar is zo wie zo wel goed, een nieuw OS als archive en install is de weg van meer risico)[/quote:59fdfd9d7b]

yeah right, en dan alle 105 programmas die ik op mac heb staan opnieuw installeren, d8 het niet… :wink:

[quote:17e839d385="DJay"]Waarvoor heb je een virusscanner nodig op een mac :lol:

Verwijderen is het beste, er zijn desnoods ook nog alternatieven.[/quote:17e839d385]
…[uch]…Firewall…geen antivirus…[uch]… :lol:

Hmm... succes met je 105 programma's en nieuwe systeemversie ;-)

't Kan natuurlijk allemaal goed gaan zonder updates… :roll:

Laat nog ff weten over een paar weken. Ik neem er een weekend de tijd voor; de Macs 1 voor 1 - voor het geval dat. :slight_smile:

groet

Iets anders dan een virusscanner heb je niet nodig. Sterker nog, het is af te raden deze te installeren. Dit omdat Norton de processen zo goed in gaten houd dat dit de computer behoorlijk belast en dus vetraagd.

Norton schijnt dan ook gestopt te zijn met het onwikkelen van andere programma’s dan virusscanners.

Op je cd vind je een deînstaller maar die haalt niet alles weg…
Het deînstalleren gaat dus niet makkelijk. Er schijnen wel scriptjes voor te zijn.

succes!

[url=ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/products/norton_personal_firewall_mac/ver3.0/updates/symantec_uninstaller_101.sit]Hier[/url] staat de goede uninstaller. Die haalt netjes alles weg. De uninstaller op de cd is niet geschikt voor Macc OSX.2 of hoger... Deze is geschikt voor 10.3.

Succes.

[quote:5244a68618="cubizer"][url=ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/products/norton_personal_firewall_mac/ver3.0/updates/symantec_uninstaller_101.sit]Hier[/url] staat de goede uninstaller. Die haalt netjes alles weg. De uninstaller op de cd is niet geschikt voor Macc OSX.2 of hoger... Deze is geschikt voor 10.3.

Succes.[/quote:5244a68618]

he thanx, bestaan er ook uninstallers voor die andere Norton programma’s , want ik heb de hele mikmak op mijn mac geinstalleerd… :mrgreen:

Volgens mij gaat het over FIREWALL niet over antivirus. Maar goed, als je de recenties leest over NPF is het een grote crashbak. Even zoeken op alles wat norton in de naam heeft en weg ermee.

[quote:a88aa9f2c4="xcuneytx"]he thanx, bestaan er ook uninstallers voor die andere Norton programma's , want ik heb de hele mikmak op mijn mac geinstalleerd... :mrgreen:[/quote:a88aa9f2c4]

Dit is een overall- uninstaller. Voor alle Norton apps geschikt. Hij kijkt zelf in je systeem rond welke Norton’s erop zitten en dan kun je aangeven welke je weg wilt laten halen. Oftwel: ‘Select all+Delete’

[quote:a88aa9f2c4]This is a new version of the Symantec Uninstaller version 1.0.1 that was updated for compatibility with Mac OS X 10.3 (code named Panther). The original Symantec Uninstaller included on the Symantec product CDs is not compatible with Mac OS X 10.3. You may use this uninstaller to remove any Symantec Macintosh Mac OS X product. To uninstall a Symantec product from Mac OS X 10.3, download and run the Symantec Uninstaller 1.0.1. For more information read the document Symantec Uninstaller fails in Mac OS X 10.3 (code named Panther).[/quote:a88aa9f2c4]

EDIT: Het starten van de download kan ff duren… Bij mij draaide er een 2 min een ‘dodemans bol’ en toen kwam ineens de download binnen.

Ik zou zeggen: gebruik het programma Brickhouse om de firewall van OSX te configureren.

[quote:17fe860518="pieter010"]Ik zou zeggen: gebruik het programma Brickhouse om de firewall van OSX te configureren.[/quote:17fe860518]

Groot gelijk, met Norton heb ik het ook niet en http://www.macupdate.com/info.php/id/10426 Little Snitch.

Of NetBarrier X, echt een geweldige firewall en Little Snitch heb je dan ook niet nodig. 8)