Norton Systemworks

Sedert meer dan een jaar gebruik ik Norton Systemworks op mijn Mac en dit zonder enig probleem. Ik ben nog maar sedert een jaar op Mac overgeschakeld en had op mijn PC geen problemen met Norton Systemworks, vandaar mijn keuze voor deze app. Nu ik vernomen heb dat Symantec de ondersteuning voor Norton Systemwroks stopt vanaf OS X 10.4,ben ik dan ook op zoek naar een ander programma ter vervanging van Norton Systemworks en dan vooral het onderdeel Norton Utilities. Is Disk Warrior een aanrader, of Tech Tool Pro 4? Of zijn er nog andere programma' aan te raden?

Er is een goed artikel van JeePee (zoek bij artikelen en JeePee) en zie ook een eerder vraag van mijzelf op dit forum

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=17167&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=techtool

Succes

Zie de Tips en truuks pagina (mijn onderschrift). In het artikel over het nut van reparatieprogramma's, heb ik Panther nog nauwelijks behandeld, ik hoop dit in de toekomst te kunnen doen, maar eigenlijk is er niets veranderd, op fragmentatie (enigzins) na. Panther zorgt ervoor dat de filefragmentatie bij bestanden tot 20 Mb beperkt blijft. Bij het openen van een bestand/progje dat kleiner is dan 20 Mb, kopieert Panther het, hierdoor wordt alles weer achter elkaar gezet, heel slim. Je merkt er niets van, waarschijnlijk is dat de reden voor de grens van 20 Mb. Groter zou vertragen.

Kort gezegd: DiskWarrior 3 is een zeer goed programma, betrouwbaar en snel. TechTool Pro 4 (de grote broer van Drive 10) is uitgebreider, er zitten heel wat extra zaken bij, is tevens erg betrouwbaar en goed, maar is iets langzamer dan DiskWarrior. Je zou bij Alsoft en Micromat kunnen kijken naar de verschillen. En inderdaad heb ik er een paar artikeltjes over geschreven, zoals Boekeloo al aangaf.

Er zijn nog andere programma’s: DiskGuardian en SpeedTools, maar die zijn nog vrij nieuw/onbekend. DiskWarrior en TechTool Pro hebben zich al ruim bewezen.

Bedankt voor de info JeePee. Ik had al via het forum zitten zoeken. Met het gebruik van de zoekfunctie krijg je echter alleen onderwerpen uit het forum en niet uit de "Tips en truuks" pagina.

Inderdaad, misschien iets voor Adriaan? Stel het hem voor, het klinkt handig! :D Of dat er een hint wordt gegeven, wanneer iemand de Zoekfunctie uitprobeerd ofzo... :)