Norton Utilities update

Voor diegenen die Norton Utilities van Symantec gebruiken is nu via LiveUpdate versie 8.02 te downloaden. Het is een update van toch wel 6.3 Mb.De vorige update (8.01) dateert van 22/12/03. :innocent:

Gaat Norton unerase nu dan wel gedelete files heel terugvinden?????

Ik had laatst 9 GB weggegooid, prullenbak leeg en daarna niets meer met de (externe) schijf gedaan. Met norton vond ik een stuk of 20 files terug die allemaal beschadigd waren en dus onbruikbaar. Bovendien had norton het systeem van mijn ibook heel erg overhoop gehaald.

Alle hulde naar de mensen van Datarescue. Hiermee had ik [b:b2b5a66504]ALLE[/b:b2b5a66504] files terug zonder schade!!!

Andre

[quote:1d1fa96442="awi"]Ik had laatst 9 GB weggegooid, prullenbak leeg en daarna niets meer met de (externe) schijf gedaan. Met norton vond ik een stuk of 20 files terug die allemaal beschadigd waren en dus onbruikbaar. [/quote:1d1fa96442]

Als ik Prosoft goed begrijp, dan is het niet mogelijk om files die gedelete zijn, terug te halen, vanwege Unix: [quote:1d1fa96442]No, there is no tool on the market that can recover deleted files without being loaded ahead-of-time. OS X (UNIX) writes over your deleted file immediately, impeding recovery (this was different in previous operating systems that were not based on UNIX). Our other product, Data Recycler can prevent this from happening by protecting you from this type of data loss in the future.[/quote:1d1fa96442]

[quote:1d1fa96442=“awi”]Alle hulde naar de mensen van Datarescue. Hiermee had ik [b:1d1fa96442]ALLE[/b:1d1fa96442] files terug zonder schade!!![/quote:1d1fa96442]

Heb je het dus niet over Data Recycler? Of heb je totaal niets gedaan nadat je je bestanden verwijderd had en was het blijkbaar wel mogelijk om het met Data Rescue terug te halen… :expressionless:

Nee Jeepee,

Ik heb inderdaad meteen niets meer gedaan met de externe FW schijf, geen enkele schrijfactie dus. Met Datarescue een Thorough en Content scan gedaan met genoemde resultaat. Data recycler in het geheel niet gebruikt.

Al met al geluk gehad dus en ik zal snel eens kijken naar datarecycler. Bovendien heb ik maar een 250 GB Backupschijf aangeschaft…

Andre

Dirk Petré, ik heb een nieuwsflits geplaatst met wat informatie en jouw naam... :D

En André, op Versiontracker zag ik dat je niet de enige bent die slechte ervaringen heeft met UnErase… :smiley: Helaas wordt dit niet verholpen in de update, als we Symantec mogen geloven, zie de nieuwsflits… :?

Overigens heb ik in het verleden een review geschreven over Data Recycler, zie hier: Zonder zorgen je prullenmand legen! Goed programma! 8)

Thnx Jeepee, ja, data recycler was niet echt nodig omdat ik het meteen doorhad, maar dat ik 119 euro exbtw voor norton heb betaald frustreert me echt. Ik kan nu alleen de speeddisk functie met fatsoen gebruiken.

Andre