Nortons eeuwige plaag.

:evil: Ik dacht dat ik alles had verwijderd van Norton wat ik maar in mijn PB systeem kon vinden! Maar wat zie ik ineens na de herstart van 10.2.8 [img:932b3ff2f0]http://www.macosx.nl/~torz/share/norton.pdf[/img:932b3ff2f0]

:x :evil: :x :evil:
Dit bewijst maar eens te meer! Nooit Norton installeren op je schijf!!!
Je komt er nooit meer vanaf. :wink:

ik wil niet flauw doen hoor, maar dit is vrees ik toch gewoon je eigen schuld. Norton levert keurig een uninstaller om alle filetjes te deleten. Dat moet ook wel, want er wordt her en der wat weggestopt. Wat dat kun je ook in je installer zien.

Het blijft een twijfelachtig pakketje, maar dit kun je ze niet verwijten.

[img:30496b5770]http://www.noxbox.nl/files/uninstal.jpg[/img:30496b5770]

eigen schuld? ben ik niet helemaal mee eens. Uninstallers is iets voor windows niet voor MacOS maar helaas begrijpen veel software bedrijven dat niet helemaal.

Voor zo’n alert dialog ben je toch gek dat je een startup system check maakt. Als elk programma dat zou doen wordt je helemaal gek. Gewoon een alert als je het programma wilt opstarten is veel netter in meerdere opzichten.

En jij denkt dat die uninstaller(alleen het woord al) alles uninstalled, vergeet het maar die heb ik al eeuwen geleden gerunned :wink: Daarna heb ik via terminal alles gedeleted . :wink:

Ik heb dit ook gehad... maar ik weet niet meer hoe ik dit opgelost had. Het was in ieder geval geen bestand waar 't woordje "Norton" in voor kwam die dit checkt...

Zoek een beetje rond in de kernel-extenties…

Live update is altijd iets wat blijft hangen na een uninstall. Het beste is om Norton of niet te gebruiken en als je het gebruikt, dan maar via de cd.

Kun je niet op zoek gaan naar alle filetjes via de Zoekfunctie in de Finder en ze zo één voor één weggooien? Volgens mij lukt dat, ook al is het wat omslachtig.

Live Update blijft inderdaad achte omdat dat ook door antivirus gebruikt kan worden... Niet echt elegant.

Misschien hebben jullie iets aan deze install log van Norton. Kun je zien waar het een en ander neergezet is:

Norton log

T'ring, installleerd een hoop. Deskman, heb je speciaal vandaag Norton geïnstalleerd om zo Torz te helpen?

Yep. Erop en eraf, het is zo gebeurd. Ik was ook wel nieuwsgierig naar de lijst.

Je kunt met het progamma CDBoot een eigen opstartCD maken en daar bijvoorbeeld DiskWarrior of Drive10 opzetten. Dat kan echter niet met Norton. Die kun je gewon niet kopieren, alleen installeren. En aangezien ik een Download Only versie heb gekocht (spijt als haren op mijn hoofd) kan ik er niet zo veul mee. Ook niet als ik van een van mijn andere HD’s opstart, want dan doet onze vriend helemaal niks. Achja, iedereen vergist zich wel eens.

Bedankt voor de tips.zal eens op zoek gaan naar liveupdate file. :evil: