Nostalgie: Schoonmaken en poetsen

[b:9945967f58]Nostalgie: Schoonmaken en poetsen (ik word gek)[/b:9945967f58]

[b:9945967f58]Blabla:[/b:9945967f58]
Anderhalf jaar na de overstap van de ix86 systemen groeit mijn Apple verzameling evenzo hard als mijn verslaving er aan. Misschien is het de late overstap de reden voor mijn obsessie van alles waar het Apple logo op staat en wat mijn laatste aanwinst rechtvaardigt?! Mijn ‘nieuwe’ Mac is een echte Macintosh Classic… voor mij nieuw dan. Helemaal werkend, inclusief ImageWriter II (printer)! [i:9945967f58]roffel[/i:9945967f58] Helaas heeft het ding door de tijd en/of zon een geel kleurtje gekregen… je kent het wel.

[b:9945967f58]Vraag:[/b:9945967f58]
Weet iemand of een ‘vergeelde’ behuizing nog schoon te krijgen is… en hoe… en waarmee?

Een [b:9945967f58]waarschuwing[/b:9945967f58] voor de mensen in twijfel over de aanschaf vaan een Apple: Lookout they end up owning you!

[i:9945967f58][b:9945967f58]Opmerking[/b:9945967f58]: Neem al het bovenstaande niet te serieus![/i:9945967f58] :wink:

[quote:10d1e5779f="spacemonkey"]Een [b:10d1e5779f]waarschuwing[/b:10d1e5779f] voor de mensen in twijfel over de aanschaf vaan een Apple: Lookout they end up owning you![/quote:10d1e5779f]

Hmmm, zou je denken :stuck_out_tongue: :? (onderschrift)

:( tsjah...het is dat ik niet zoveel geld heb, anders had ik ook al een Apple-verzamling kunnen aanleggen.

Ik heb ook nog een Mac Classic-je staan die nog steeds werkt, op Mac OS 6 ! Niet te koop, het was mijn eerste Mac .. :apple:

Ik heb eens gehoord dat je vergeelde stopcontacten een avondje in azijnoplossing moest leggen. Probeer het eens, (op een veilig stukje)...

Jiff (heet dat nog wel zo) en schuursponsjes?

Met een droog schuursponsje kun je in elk geval een goor toetsenbord goed schoon maken.
(bij sommige mensen moet hun Mac in quarantaine geplaatst worden, of de mensen?) :wink:

Let op: dat schuursponsje moet je natuurlijk niet voor je display gaan gebruiken he!!!!

Ik heb ondertussen al een gedeelte van een muis in azijn liggen. Ben benieuwd of dit (het juiste) effect heeft. Ik zal het Jif/Cif (hoe het ook heet) ook eens proberen... Aan de reacties te merken lijkt het of niemand hier echt ervaring mee heeft... dus moet ik de ideeën maar proberen...

Volgensmij heb ik straks een hele weirde :apple: Macintosh Classic

We zullen zien… Ik houd jullie op de hoogte… laat ondertussen de ideeën komen.:wink:

Bleekwater en een schuursponsje... Pas op voor gevoelige onderdelen als beeldbuizen, speakergaatjes, schijfingangen en aluminium-onderdelen...

Schroef altijd de panelen zoveelmogelijk los, of til je moederbord en andere onderdelen er uit… Is meteen een mooie gelegenheid om er eens met een busje perslucht (te koop bij de betere computer- en ijzerwarenzaak) langs te gaan en eens alle stof uit je electronica te halen…

Niet verder vertellen, maar zo heb ik een Quadra z.g.a.n. verkocht, terwijl het beestje al 10 jaar oud was… :wink:

Nee, niet ontgelen...! Dat is mooi, dat is authentiek. En daarbij vergeelt hij vast wel weer de komende jaren, dan blijf je aan de gang.

erm... je wilt het geel houden en toch schoon.... in dat geval stel ik water voor...

@ Hermanko… bedoel je niet gewoon System 6? MacOS is het pas gaan heten met de introductie van versie 8.x :finderoud:

Nee nee... Ik ben nog niet van plan om het op te geven... het gele moet er af (als dat mogelijk is)...

Ik heb de azijn tip al geprobeerd… voor diegenen die al met een fles azijn in de handen staan; het werkt niet… dus berg gewoon maar op… helaas… Het stukje muis (computermuis natuurlijk, anders krijgen we problemen met de db) kwam er evenzo geel uit als het er in ging… bedankt voor de tip iig.
Ik denk dat ik de bleekwater tip us ga proberen…

@ Hermanko: Deze draai ook nog op System 6 en het leeft zowaar ooknog op internet!

:apple:

Systeem 6 op internet.... Vette shit!!!!!!!!!!!!

…maar moet er meteen bijzeggen dat mijn eerste schreden op internet in windoos 3.11 waren, ik zag dat laatst terug op een screendump, dat win 3.11… echt schattig hoe ze toen al Apple aan het na-apen waren :smiley:

Maar bleekwater… wees wel zachtjes, het blijft een Mac… en pas op bij het gekleurde Apple-logo en de letters…

Zoek eens op RetroBright. Zelf niet getest, maar kom het steeds tegen.

Is de forumcache weer overgekookt?

@Jaydude

Retr0bright is inderdaad een geweldig goedje, maar dit topic komt uit 2004. :wink: Ik denk dat de TS onderhand wel een oplossing heeft gevonden!

@Waffle - Zou kunnen, maar volgens mij is een openbaar forum de plek om informatie te verzamelen. Anders hoeft het niet online te blijven, dus was deze tip voor alle andere mensen :slight_smile:

Tja, als je die verzameling zo groot maakt dat het zichzelf steeds door elkaar gooit… :angel:

Om die zoveel tijd moet er een rotschop tegen die ‘verzameling’ worden gegeven en dan staat ineens alles weer op volgorde.

@Sunkeeper - wat bedoel je precies?

Ik kwam (in 2015) via Google op deze pagina omdat ik een manier zocht op een gele Mac SE schoon te maken. Dus blijkbaar vindt iets of iemand deze pagina relevant. Het leek mij goed om er wat actuele informatie aan toe te voegen, wat kan daar op tegen zijn?

Het beste is als een forum een ranking heeft, en een mogelijkheid om de oplossing voor een vraag of probleem te markeren. Scheelt een hoop tijd en irritatie.

Lees dit maar eens door:

http://www.onemorething.nl/community/topic/fouten-na-forumonderhoud-2014/page/21/

Ik haal weinig informatie uit die thread. Weinig uitleg of introductie:

Fouten na forumonderhoud 2014
Waffle
Waffle op 07 juni 2015 #

En daarna de OMT-mailserver aan je VIPs toevoegen. Dan krijg je automatisch een notificatie op je telefoon als er iets mis is.:wink:
(of als we weer eens lopen te zeuren natuurlijk:-D )
Waffle
Waffle op 12 juni 2015 #
12 november 2011. Flush de cache maar weer!
TheBigZ
TheBigZ op 14 juni 2015 #
29 april 2014.

Waffle
Waffle op 15 juni 2015 #
Het forum deed er zojuist serieus anderhalve minuut over mijn post te verwerken. Mag de server een schop?
Over dit topic

Gestart op 14 februari 2014 door koen

Laatste reactie door Waffle

Acties

Abonneer op topic
Reageer op dit topic
van 21