Notebooks (Kladblokken) - Welke gebruik je? Voordelen / nadelen?

Er zijn een bende kladblokken voor de Mac ontworpen. Te veel om allemaal te testen en te vergelijken. Dus in plaats daarvan maar eens een rondvraag.

Welke kladblok(ken) gebruiken jullie? Wat vind je daar fijn aan? En welk systeem gebruik je?

Ik gebruik Notes, in OS X 10.1. Voordelen:

• Hierarchische structuur van notes bewaren (maar dat hebben ze nu allemaal al).
  • Je kunt teksten snel in het notebook plaatsen, zelfs al is het niet open, dankzij een optie in het services menu.
  • Het is snel.
  • Het is gratis.

Whymme

Ik doe alles in simpeltext, want die heb ik standaard in het applemenu hangen, en denk er verder niet bij na. Nadeel wat ik zo nu en dan tegen kom: grotere bestanden die zeggen dat ze 'te groot zijn om in simpeltext' geopend te kunnen worden. Maar ik gebruik het vooral voor de snelle 'krabbels' die geen opmaak vergen, en ben tevreden ermee.

Ff snel iets krabbelen is een van de weinige dingen die ik nog gewoon op papier doe  ;)

Heb wel eens stickies gebruikt,maar papier dat krabbelt toch wel het lekkerst. En inkwell dat gaat nog niet erg goed.

Meestal gebruikte ik SimpelText, en nu onder OSX TextEditor om simpel even wat tekst in op te slaan of tijdelijk te bewaren.