Noten notatie

Mijn zwager gaat binnenkort (eindelijk) over op de Mac. Hij is beroepsmuzikant en wil graag een goed noten notatie programma hebben.

Zijn hart gaat uit naar Finale. Helaas werkt dat alleen nog maar onder OS9, geeft dat geen problemen binnen OSX?

Heeft iemand ervaring met dit soort programma’s en welke aanbevelingen zijn er.

Graag jullie reacties. BVD.

Noten Natatie zit nog steeds verwerkt binnen Cubase.....maar aangezien dit een zeer profi programma is en de gewenste functie slechts een kleine bijkomstigheid denk ik niet dat hij dat er voor over heeft.

Ik ben ook musicus. Finale en Sibelius zijn de enige apps die ik tegenkom. Ik heb nog nooit problemen gehad met Finale in Classic. Ga daarvoor. Het is niet voor niets de standaard. Wel jammer natuurlijk dat het niet voor X is. Maar dat komt vanzelf.

Inderdaad voor echt alleen score (zo heet dat in 'vak' jargon:)) notatie kun je het best Finale of Sybelius gebruiken in de classic omgeving. Het enige handige wat je dan mist volgens mij is de optie om je stuk te laten afspelen door de ingebouwde GM/XG/Quicktime synthesizer. De score functie in software als Cubase of Logic audio vind ik persoonlijk veel te omslachtig niet compleet.