Notificaties ontvangen op iPhone i.p.v. Apple Watch?

Beste allemaal,

Als ik overdag aan het werk ben staat mijn iPhone in een houdertje naast mijn Mac. Als er een notificatie binnenkomt hoef ik alleen maar even mijn oog erop te vestigen.
Heb ik mijn Apple Watch om dan komt de notificatie op mijn Watch binnen en licht mijn iPhone niet op.
Nadeel van de Watch is dat je je pols moet optillen, je leesbril moet pakken en wat moet scrollen om de notificatie ‘helemaal’ te kunnen lezen.
Is het mogelijk dat notificaties alleen op je iPhone zichtbaar worden en niet op je Watch?
Ik las wel dat je draagdetectie kunt uitzetten zodat het op beide apparaten tegelijk binnenkomt. Maar dat wil je niet.
Meest ideaal zou zijn dat de berichten op je iPhone binnenkomen als hij in de houder zit en als je je iPhone in je broekzak hebt op je Watch.
Is dat mogelijk?

Je kunt de notificatie op je Apple Watch als signaal zien om je iPhone te pakken en daar de notificatie (of het hele bericht) te lezen.

Voor Whatsapp berichten met foto’s doe ik dit standaard, omdat de Apple Watch de foto’s slechts “blurred” laat zien.

Klopt. Maar ik vind het juist zo prettig dat ik, als er iets op mijn iPhone verschijnt, er met een half oog naar kan kijken. Zonder verdere moeite. Vind ik het interessant dan pak ik mijn iPhone natuurlijk op en klik en lees verder.
Maar met mijn Watch om mijn pols licht mijn iPhone niet op en moet ik dus mijn pols raadplegen.