Notitie beheer

Ik ben erg benieuwd naar programmatjes die jullie gebruiken bij het maken, en met name, beheren van notities. Stickies is bekend natuurlijk, maar ik zoek een appje waarmee ik mijn notities ook kan ordenen en koppelen aan iCal (To-do's) etc. Weet niet wat er mogelijk is, vandaar deze vage vraag!

entourage

Ja, verdomme.... Nou je het zegt. Doen ze toch iets goed bij M$! Maar overstappen van iCal en Mail doe ik toch niet. Niet alleen vanwege de notities. We verzinnen er wel wat op. Dank voor de reactie.

In Entourage 2004 kun je nochtans probleemloos al je instellingen ( inclusief al je emails) uit Mail en uit je Adresboek importeren. Ik heb het net zelf gedaan en het was een fluitje van een (euro)cent. Probleem blijft wel dat je in Entourage niets kunt importeren uit iCal en alle afspraken handmatig intikken in Entourage zie ik niet zitten.

Sticky notes, Entourage, iCal, een Revo, succesagenda... Het helpt allemaal niks. Ik ben naar de Hema gegaan en heb daar een ringband-notitieblokje gekocht en daar schrijf ik met een potloodje alles in. Dat werkt.

[quote:e5a7213222="Dirk Petré"]In Entourage 2004 kun je nochtans probleemloos al je instellingen ( inclusief al je emails) uit Mail en uit je Adresboek importeren. Ik heb het net zelf gedaan en het was een fluitje van een (euro)cent. Probleem blijft wel dat je in Entourage niets kunt importeren uit iCal en alle afspraken handmatig intikken in Entourage zie ik niet zitten.[/quote:e5a7213222]

kan wel via tooltje. zoek op www.versiontracker.com

[b:f3924f2704]Deskman schreef:[/b:f3924f2704]

[quote:f3924f2704]Sticky notes, Entourage, iCal, een Revo, succesagenda… Het helpt allemaal niks. Ik ben naar de Hema gegaan en heb daar een ringband-notitieblokje gekocht en daar schrijf ik met een potloodje alles in. Dat werkt.[/quote:f3924f2704]

Haha! Het is waar. Geen enkel programma kan natuurlijk een oplossing bieden voor de tijdelijke, en doorgaans, ongeordende aard van notities. Ik ben bezig met mijn scriptie en merk dat het maken van notities cruciaal is, echter het terug vinden ervan (want uiteindelijk moet je er iets mee doen) is zeer, zeer tijdrovend en frustrerend. Uiteindelijk komt het er toch op neer dat je gedachtes enigzins geordend moeten zijn, wil je op een structurele manier gebruik kunnen maken van de vele notities die je gedurende het proces maakt.

Maar goed, ik heb toch een handig programmaatje gevonden: MacJournal. Lost ook het bovenstaande probleem niet op, maar het bijhouden van een dagboek koppelt in ieder geval notities (je kan ‘entries’ in je dagboek als losse notities exporteren) aan een denkproces. Dit moet het makkelijker maken zaken terug te vinden, zonder bewust er naar op zoek te zijn. Hoop ik.

Hallo,

Ik gebruik Notetaker van Aquaminds.
Als je naar de downloads gaat zie je daar een hele berg Applescripts voor koppelingen met iCal en andere handige taken.
www.aquaminds.com

Marc.