Novation Remote 25

Hoi allemaal.Ik heb een klein probleempje...Ik heb een novation remote25 keyboard met usb . Wanneer ik deze echter via de15{nbord wil aansluiten krijg ik steeds de melding dat het apparaat te weinig stroom krijgt.Dat is dan ook duidelijk te zien,want het displaytje laat dan ook geen tekst zien en licht niet goed op.Ik heb ondertussen al een externe 9volt adapter gekocht.Als ik die erop aansluit, start hij wel op maar zodra ik dan weer de usb kabel in m'n toetsenbord steek dan krijg ik weer dezelfde melding,of m'n toestenbord en muis kappen ermee.Het rare is dat alles wel gewoon werkt als ik gewoon midi-kabeltjes gebruik en hem op m'n tascam us224 aansluit.Maar met deze optie ben ik niet echt blij ,want er zit maar 1 midi ingang op dat ding ,en dus moet ik m'n drumcomputer loskoppelen.Kan iemand misschien helpen.De comp. is een g4 1.25 dual.Alvast bedankt..............

sluit hem eens rechtstreeks op een USB-poort van je mac aan, niet via het mac-toetsenbord. Waarschijnlijk is het probleem dan over. Anders een externe USB-hub kopen, deze hebben vaak meer capacitieit om USB-apparaten te voeden.

Klopt, als ik hem achterin de mac doe doet ie 't perfect.Alleen moet dan weer de usb van m'n tascam eruit of die van het toetsenbord.En dat is beiden geen optie.Maar met die 9volt adapter krijgt ie wel stroom , dus dat hoeft niet via de usb te gaan .Maar ik ga het het morgen meteen proberen .En als dat niet werkt dan moet ik maar aan een fire-wire audio kaart gaan denken.tnx