NPO Start overlay uitschakelen

Als je op NPO televisieprogramma’s bekijkt verschijnt er een overlay met knoppen als je met de muis over het scherm beweegt. Nu is deze bij NPO gruwelijk irritant. Waar het bij KODI/XBMC, Youtube etc enkel over de onderkant van je video ligt, gooit NPO een grijze waas over het hele scherm. Stukje doorspoelen wordt daarmee verschrikkelijk ingewikkeld.

Volgens mij is dit eenvoudig te voorkomen met een CSS aanpassing of element-verberg-actie met Adblock, alleen raak ik zelf verstrikt in het DOM model van NPOstart. Iemand die wel door de Javascriptbende heen kan kijken en mij kan vertellen waar ik de elementzapper op los moet laten?

Als je dan toch zo moeilijk wilt doen, Google dan eens op GemistDownloader. Dat is een online tool waarmee je een video van NPO Start kunt downloaden naar je computer. Is misschien niet helemaal kosjer, maar dat is het aanpassen van een website (of de lokale weergave daarvan) aan je eigen wensen strikt genomen toch ook niet…

In ieder geval kun je die gedownloade video, welke wordt gedownload op de maximaal beschikbare kwaliteit, daarna tenminste afspelen in de speler van je voorkeur.

....gooit NPO een grijze waas over het hele scherm. Stukje doorspoelen wordt daarmee verschrikkelijk ingewikkeld.
Ja, er komt een vervagende overlay over het beeld.

Maar ik zie even niet waardoor doorspoelen dan ‘verschrikkelijk ingewikkeld’ wordt.

Alles is perfect zichtbaar en scrollbaar.

Zullen we het niet over meningen hebben. Welke div/span moet ik killen om m weg te krijgen.

KW, het is idd niet lastig om te doorspoelen of pauzeren, maar soms gaat die grijze waas niet automatisch weg… of je wilt even naar stilstaand beeld kijken en dan is het juist weer even een stuk donkerder. Dus ik snap de irritatie wel goed. Ik volg dit dan ook even mee. Het gaat dus om de Mac versie en niet Apple TV of iOS/iPad, neem ik aan.

<p class="cite">computer space op 8 september 2020 om 06:11</p> Zullen we het niet over meningen hebben. ...
Dat is geen mening, maar een feit.

Je kunt het irritant vinden, of niet mooi, maar ‘ingewikkeld doorspoelen’ is onzin.