NSLU2 netwerkje opzetten, ik kom er ff niet uit

Goed, na gezocht te hebben op het internet en hier op het forum, kom ik er toch niet zo makkelijk uit. Heb hem sinds gisteren gekocht.

Ik wil gewoon dat dat apparaat zonder al teveel werk het doet.

Ik heb hem aan mijn ethernet modem hangen, zodat ik mijn harde schijven er op kan koppelen en ze dus uit het zicht zijn. Modem is mooi weggewekt in de voorraadkast.

Ik zie veel over hacken enz enz, maar kan iemand mij er even doorheen helpen stap voor stap.

Ik las ook dat als ik de harde schijven wil laten werken, de schijven eerst moet formatteren. Is dat echt nodig?? Ik heb een 250 gieg en een 500 gieg en tja, waar back up je die even snel.

Please help.

Zover was ik al: http://192.168.1.77/

Maar toen ging het over het formatteren van de schijven, toen ben ik maar gestopt.

Dat ding werkt met 2 bestandsstructuren: FAT32 en dat linuxformaat. NTFS kan ook na dat ding te hacken. Hoe is jouw schijf geformateerd? De link die je post is een lokaal ip-nummer. Daar hebbn wij niks aan.

Dat klopt inderdaad, maar dat schijnt het universele ip nummer te zijn.

Geformatterd als Mac os uitgebreid journaled.

[quote:b8d1637492="Martiniman"]NTFS kan ook na dat ding te hacken. [/quote:b8d1637492]

Hoe dan??

Verwijderd

Goed, een hoop blabla gepraat en een hoop linkjes. Ik snap daar de ballen van. Stel, ik download iets van firmware, hoe krijg ik dat dan weer op de nslu2??

Ik las alleen dat dat weer geldt alleen voor poort 1.
Ik heb 2 schijven mac os uitgebreid journaled. Is dat NTFS dan??

Mac journaled werkt uberhaupt niet. Een schijf gaat ie so wie so zelf indelen indien je UNSLUNG erop zet (mag USB stick zijn) Firmware: downloaden, uitpakken en binfile uploaden met menu op 192.168.1.77 De nieuwe firmware op de linksys site ondersteunt NTFS.

nookie, Als je nou die site die Martiniman je gaf eens goed doorleest, en je gooit er ook wat google tegenaan ? dan zou je d'r toch wel zelf uit kunnen komen. Ik wil het ook wel voor je uitzoeken, kost je 150 euro, maar dan is het wel goed ;-)

Overigens read/write support onder linux op NTFS is niet echt stabiel te noemen…
Maar je hebt schijven die HFS+ geformatteerd zijn, ik zou eens googlen op nslu2 en HFS+
HFS+ is namelijk een stuk beter ondersteund onder Linux

Ik vind je luie toon een beetje irritant, alsof de mensen van het forum het wel effe voor je uit gaan zoeken…

[quote:6b40394024="jeroenimo"]Ik vind je luie toon een beetje irritant, alsof de mensen van het forum het wel effe voor je uit gaan zoeken.....[/quote:6b40394024]

Zo wil ik helemaal niet overkomen, zit vanaf een uur of 1 al te googlen en heb heus al voldoende informatie, maar veel van die info is gedateerd. Nu zitten we al een eind in 2007 en er is weer een hoop veranderd, dus misschien was die info niet helemaal relevant.

Als beste voorbeeld, heb er meerdere gevonden:

http://www.sampletheweb.com/?p=162

Daar staat precies op hoe het moet, dus dat is het probleem niet.
Van a tot z, dus ik krijg het heus wel aan de praat.
Maar er stond dat ik de schijven moest formatteren.
Misschien is dat anno maart 2007 al helemaal niet meer nodig.
Dus ik hoopte op een goed antwoord dat nu anno maart 2007 niet meer zo hoefde.

En ik wil helemaal niet dat iemand het ff voor me uit wil gaan zoeken, ik was gewoon op zoek naar iemand die ook zo’n ding heeft en misschien met een makkelijke oplossing kwam.

Daarentegen ben ik echt niet lui, misschien kwam het zo over, maar ik ben het echt niet, heb helemaal geen kaas gegeten van dit soort dingen.

Kwam een hoop tegen, maar ik wil mijn harde schijven niet gaan formatteren, het werkt lekker goed en las ook dat als je het anders wilt gaan doen, het minder stabiel wordt. Itunes wat wegvalt, grote bestanden kopieeren wat niet helemaal lekker gaat, kortom, ik las zat op het internet.

Hoopte op een makkelijk antwoord, maar dat is er gewoon niet.

Ik heb een 500 gieg lacie en een 250 gieg crossfire.

De 500 gieg is opgesplitst in 3 partities.

1 partitie (80GB) is voor de back up van mijn interne hd.
1 partitie (250GB) is voor de back up van de crossfire.
De rest van de lacie is voor films e.d.

Op de crossfire staan al mijn foto’s muziek en installers e.d.
Alles backup ik elke week met superduper.
Ik wil graag dat ik dit kan blijven doen met behulp van de nslu2 ertussen.
Dat zou mijn volgende vraag zijn, als ik hem zover had dat hij het zou doen.
Maar daarvoor zou ik eerst mijn externe hds moeten formatteren en dat wil ik nou net niet.
kortom, ben de halve dag al flink aan het googlen naar tips en ervaringen, maar nogmaals, hoopte op een gebruiker op dit forum die het me makkelijk kon vertellen.

Nookie.

En mac journaled werkt dus niet las ik, dus heb het weinig nut. Ik krijg die 750 gieg niet extra gebackupped, zodat ik ze kan formatteren.

Volgens mij gaat het ook niet werken met superduper met de nslu2 denk ik.

Ik wil de schijven weg hebben bij mijn computer in geval van inbraak.
Dan ben ik werkelijk alles kwijt. Back uppen is ok natuurlijk, maar leg de schijven niet in de buurt van je computer.
Dus voorheen woonde ik egens waar ze niet ze snel zouden inbreken, nu zit ik op de begange grond, dus kwam de nslu2 tegen.

Heb zowieso het idee dat ik met grote data bestanden overbrengen een probleem kan krijgen.
Het moet gewoon vlekkeloos werken, dat doet het nu. Met de nslu2 begin ik nu toch een beetje mijn bedenkingen te hebben. Draadloos heb ik helaas niet, ik denk dat ik dan maar met behulp van lange weggewekte 5m kabels mijn externe hd’s ergens stal.

Okee je hebt me overtuigd,

Je zit met een data opslag probleem dus, er zijn meerdere oplossingen.

Of je parkeert de data tijdelijk ergens anders en formatteerd de schijven naar ext2/3, of je moet die nslu2 niet gebruiken.
De meeste linux distibuties hebben geen moeite met HFS+, maar ja die firmware van de nslu2 is blijkbaar net effe te ver uitgekleed.

Beetje lullig allemaal, dat is zo. Maar er zit niks anders op.

Dat idee had ik dus al. Ok, dan breng ik hem maar terug. Bedankt voor de tips.

Verwijderd

Heb ook al een jaar zo'n ding liggen en ga er binnenkort maar weer eens mee aan de slag. Groot probleem met de originele firmware was de beperking van 4 GB voor filesize. Gewoon Apple backup draaien werkte dus al niet, heb het ding daarna in een lade gestopt.

Binnenkort zet ik hem toch maar weer met de uNSLUng firmware erop aan het netwerk en hoop na het installeren van de mt-daap ipkg dan een werkende iTunes server te hebben… we zullen zien!