NSSplitView - Moment van het verkleinen van linker splitviewitem

Ik heb een Splitview op basis van autolayout en constraints. Yep, net begonnen met AutoLayout en Constraints

In het linker deel van de Splitview zit er in de container (‘NavView’) een NSView ( ‘ProjectView’ genoemd, met 2 buttons erin ) met daaronder in de onderste hoeken elks een gradient button.
De ‘NavView’ heeft constraints rondom met een groote van 0.
De ‘ProjectView’ heeft een constraint van ‘width >= 50’ en ‘width =< 150’.
Dit werkt prima. Bij doorduwen klapt het mooi weg.

Echter heb ik het volgende gedrag. Soms als ik de window groot maak en dan weer kleiner blijft de breedte van de linker view prima lang op zijn breedst, anderzijds gebeurt het ook dat bij de zelfde window begin grootte de linker view sneller naar zijn smalste maat gaat ( 50 dus ).
Het laatste gedrag gebeurt meestal als ik de divider zogenaamd verschuif, terwijl de window op zijn grotere maat is.

Ik dacht dat de compression resistance property hier voor was, heb ze tussen de 1 en 1000 gehad maar het blijft dit gedrag houden.

Iemand suggesties?

Bonus vraag:
In het verleden kon je een NSView slepen naar de rand van de splitview en dan kreeg je een divider met een NSView erbij. Dus i.p.v een splitview met 1 divider er nu een met twee dividers.

Is dit met XCode 8.2.1 nog te verwezenlijken om een splitview met drie views te krijgen?

Ik bedoel dus niet een NSSplitview met in een van de views een tweede NSSplitview.

Ik denk dat je dit soort vragen beter op Stackoverflow kunt stellen - grotere kans op een antwoord.

Oke, wat ik bemerk tot nu toe is dat dit gedrag alleen optreed als je geen NSSplitViewController ( incl. de SplitviewItems, NSViewController en NSView’s ) met name SplitViewItem gebruikt. Als ik zelf een NSSplitView toevoeg en alles instel dan gaat het fout.
Heb trouwens na wat setting veranderingen wel deze melding;
'WARNING: The SplitView is not layer-backed, but trying to use overlay sidebars… implicitly layer-backing for now. Please file a radar against this app if you see this."

Edit: @Koen goed idee. Ben nu net begonnen of ik het met een regel code kan oplossen.

Een radar is een bugreport voor developers, die kun je hier invullen: https://bugreport.apple.com/. Je hebt daar wel een developer account voor nodig.

Hoi Koen.

Ben bekend met radar. Deze gelijk geplaatst. Inmiddels al melding van duplicaat, met melding ik werk met een beta versie van XCode blah blah.