NTFS en HFS+ partities

Ik heb er ooit al eens een bericht over gepost, maar nu werkt het niet meer. Ik wil op 1 externe HD een HFS+ en een NTFS partitie hebben. Ik krijg het niet voor elkaar, zowel als met Windows als met Mac OS X niet. Heeft iemend hier ervaring mee, moet je er een proggie voor hebben, Hele schijf is leeg, dus kan alls doen

Alsjeblieft wat hulp

ik zou zeggen linux "installeren" en nadat je partities hebt gemaakt je computer herstarten maar dat gaat alleen maar op een computer en niet op een externe HDD

[quote:314820bf06="vikking"]ik zou zeggen linux "installeren" en nadat je partities hebt gemaakt je computer herstarten maar dat gaat alleen maar op een computer en niet op een externe HDD[/quote:314820bf06]

Daar heb ik natuurlijk niks aan, ik ga geen linux installeren voor twee partities, en net als wat je zeg, het is extern. Ik moet het gewoon doen met mijn twee mogelijkheden, of mac, of windows

gebruik disk utility van apple en maak ze aan

[quote:e589a9e3b5="basiel"]gebruik disk utility van apple en maak ze aan[/quote:e589a9e3b5]

Met Disk Utility kan ej geen NTFS maken

maak dan een fat32 en reboot naar windows en na reboot in windows doe je convert to ntfs en dan is alles in orde en is snelste methode