NTFS -> extended (journaled)

Ik heb een externe schijf met twee partities. Een NTFS en een mac os x extended (journaled). Als ik nu bestanden overschrijf van de NTFS naar de mac partities, zou dat hardware matige problemen kunnen veroorzaken?? Zou het slecht kunnen zijn voor de HD?? Iemand kennis over zulke gevallen?? Zou het slecht kunenn zijn voor de kop, enzenz??

nee hoor Een HD heeft wel meer te lezen op verschillende plekken. Hier een stukje lezen en dan daar schrijven mag geen probleem zijn. Hij zal er wel behoorlijk van aan het ratelen slaan, dat wel.

idd. Grappig is misschien wel om te zien dat de omvang van je documenten kan veranderen.

[quote:8a69bb3d3b="fistkikker"]nee hoor Een HD heeft wel meer te lezen op verschillende plekken. Hier een stukje lezen en dan daar schrijven mag geen probleem zijn. Hij zal er wel behoorlijk van aan het ratelen slaan, dat wel.[/quote:8a69bb3d3b]

Owke, het klopt dat hij wel meer herrie maakt als normaal. Ik braag het eigenlijk om het volgende, op mijn vorige externe schijf, precies dezelfde had ik twee partities. Die schijf is kapot gegaan om een reden die ik echt niet kan verklaren. De een op andere dag deed hij niks meer. Toch is het super handig op twee partities te hebben, omdat niet iedereen mac heeft en toch bestanden wil delen.

Als een schijf zomaar kapot gaat, en hij niet op de grond is gevallen ofzo, dan is het vrijwel altijd om een voor de gebruiker onverklaarbare reden. Dat een perfecte gezonde harde schijf kapot zou gaan van iets dat je er via het Mac OS X ermee doet is lijkt me wel zo'n beetje uitgesloten.