NTFS hd van pc in dual g5 met tiger?

Heb een ntfs hd in m'n pc vol met 25 gig aan mp3, en wil die in m'n mac zetten, aangezien die pc niet meer in 't netwerk zit...

Kan ik die hd er gewoon in zetten, en zoja, hoe?

Zo nee, waarom niet?

[quote:5d0049d710="jortdevries"]Heb een ntfs hd in m'n pc vol met 25 gig aan mp3, en wil die in m'n mac zetten, aangezien die pc niet meer in 't netwerk zit...

Zo nee, waarom niet?[/quote:5d0049d710]

Als we niet weten welke Mac je hebt is het moeilijk om daarop te antwoorden. Kan je ook zeggen of je een ATA of S-ATA harde schijf hebt?

Beste oplossing is volgens mij een Firewire/USB 2.0 behuizing voor die harde schijf en dan sluit je die gewoon via de Firewire poort aan op je Mac. Bij mijn weten kan Mac OS X wel NTFS lezen, niet beschrijven.

Hoi,

Dat kan, maar je moet hem dan wel eerst met het Schijfhulpprogramma
formatteren naar HFS+ (journaled).

En zet de jumper (ministekkertje in de achterzijde van de HD)
op Slave of CS (cable select). De HD die nu in je Powermac zit
is Master als het goed is.
Wil je de HD vervángen i.p.v. toevoegen, dan moet je de jumper
wél op Master zetten.

Mvg,
Joram

[quote:05baa10ff2="larridon"][quote:05baa10ff2="jortdevries"]Heb een ntfs hd in m'n pc vol met 25 gig aan mp3, en wil die in m'n mac zetten, aangezien die pc niet meer in 't netwerk zit...

Zo nee, waarom niet?[/quote:05baa10ff2]

Als we niet weten welke Mac je hebt is het moeilijk om daarop te antwoorden. Kan je ook zeggen of je een ATA of S-ATA harde schijf hebt?

Beste oplossing is volgens mij een Firewire/USB 2.0 behuizing voor die harde schijf en dan sluit je die gewoon via de Firewire poort aan op je Mac. Bij mijn weten kan Mac OS X wel NTFS lezen, niet beschrijven.[/quote:05baa10ff2]sorry :slight_smile:

Dual g5, 1.8!

Als ik 'm eerst moet formatteren heeft 't geen zin denk ik, dan is alles weg!

[quote:fbc75d2c1a="jortdevries"][quote:fbc75d2c1a="larridon"][quote:fbc75d2c1a="jortdevries"]Heb een ntfs hd in m'n pc vol met 25 gig aan mp3, en wil die in m'n mac zetten, aangezien die pc niet meer in 't netwerk zit...

Zo nee, waarom niet?[/quote:fbc75d2c1a]

Beste oplossing is volgens mij een Firewire/USB 2.0 behuizing voor die harde schijf en dan sluit je die gewoon via de Firewire poort aan op je Mac. Bij mijn weten kan Mac OS X wel NTFS lezen, niet beschrijven.[/quote:fbc75d2c1a]sorry :slight_smile:

Dual g5, 1.8!

Als ik 'm eerst moet formatteren heeft 't geen zin denk ik, dan is alles weg![/quote:fbc75d2c1a]

PowerMac heeft S-ATA poorten. Je kan de harde schijf erbij steken als het een S-ATA model is. Indien het een oudere schijf is die werkt via ATA dan is dat niet mogelijk tenzij je het optisch station afkoppelt. Wat je volgens mij het best doet is de data overzetten naar de G5 en daarna je harde schijf formateren.

Ik zou de schijf inbouwen en aansluiten op de PowerMac indien het een S-ATA harde schijf is. Of indien het een ATA model is zou ik een externe Firewire behuizing kopen.

ATA herken je door lange zwarte strook met pinnetjes.
S-ATA herken je door kleine aansluiting.
Zoek anders op Google voor afbeeldingen dan herken je het direct.

[quote:4ccfe88b2b="joram"]Hoi,

wél op Master zetten.

Mvg,
Joram[/quote:4ccfe88b2b]
Dat zou ik vooral NIET doen: na formatteren is het toch de gewoonte dat je dan je gegevens kwijt bent, en dat was geloof ik niet de bedoeling. :?

OS X kan NTFS read-only mounten. Je kunt je MP3's dus lezen. Schrijven naar NTFS werkt niet goed, dat kun je beter niet proberen, je loopt kans al je data te vernielen. :)

Maar, mount je oude harddisk, copieer alles naar een andere harddisk en formateer daarna. :slight_smile:

[quote:92ca2d0564="philippo"][quote:92ca2d0564="joram"]Hoi,

wél op Master zetten.

Mvg,
Joram[/quote:92ca2d0564]
Dat zou ik vooral NIET doen: na formatteren is het toch de gewoonte dat je dan je gegevens kwijt bent, en dat was geloof ik niet de bedoeling. :?[/quote:92ca2d0564]

Nadat de data overgezet is is dit wel de bedoeling :slight_smile:

Hey,

Als je die hardeschijf niet meer gebruikt voor een andere Mac/PC zou ik hem gewoon plaatsen in een externe behuizing -> mounten -> copieeren -> formatteren en dan is het harstikke makkelijk dat je je data extern kan opslaan