NTFS lezen in mac osx

Volgens diverse bronnen moet dit kunnen, alhoewel... Ik plugde de schijf in en de OS herkende ze niet. Ik krijg een venster Initialiseer, Negeer, Verwijder. Is er een mogelijkheid om deze schijf toch te lezen?

Normaal gezien kan je wel lezen op NTFS, maar niet schrijven...

Aha... hoe dan? :P

[quote:b2b4e2fa78="kevkoptel"]Aha... hoe dan? :P[/quote:b2b4e2fa78] Klik 's op Negeer als je die melding krijgt... Kijken wat 'ie dan doet. Overigens is het lezen van NTFS ook niet helemaal vlekkeloos heb ik begrepen. Met FAT32 kom je een heel stuk verder, kan namelijk ook op geschreven worden. (MS wil de NTFS-eigenschappen niet vrijgeven, dus vandaar...)

Bij negeren negeert die het gewoon. Ik heb alle opties al reeds geprobeerd hoor :) . Herformatteren is geen optie...

Hoi,

Als het nog steeds hetzelfde is als bij NT dan is het onmogelijk om een schijf geformateerd onder NTFS aan een andere(ook windows) machine te zetten. Dat is nml een van de opzetten van NTFS, machine afhankelijk. Dus je kan de schijf wel lezen met een Mac via de macine waar de NTFS schijf bij behoort.
Dit was altijd zo, toen ik nog beheerder van een groot aantal NT machines was. Wij zorgden er dus voor dat data naar Fat geformateerde schijven werd geschreven zodat die ook in andere machines gehangen en gelezen konden worden.