ntsc bestanden van digitale camera naar Apple

Ik ben hier voor het eerst omdat ik nergens hulp kan vinden, iedereen om me heen heeft die Windows machines, ik verdedig Apple altijd, ze zijn super, maar nu loop ik wel vast. Ik heb met mijn nieuwe digitale camera filmpjes gemaakt en ze niet op PAL gezet, maar nog op NTSC videosysteem. Hoe krijg ik die op mijn apple (met OSX safari) er zit nl. alleen een I-Photo programma op. Ik weet niet vanuit welk programma ik filmpjes moet uploaden. En is het mogelijk om ze dan op dvd te branden ookal heb ik ze per ongeluk op NTSC staan?

Ligt eraan wat voor machine je hebt om je camera aan te sluiten. En daarnaast moet je dus iMovie hebben. Als je dat hebt opgestart en je stelt iMovie ook in op ntsc en je sluit je camera aan, kun je automatisch gaan importeren. Maar om je film dat weer om te zetten naar PAL, daar zou je hier wat verder moeten gaan zoeken. Of ook even op www.versiontracker.com kijken en zoeken op video of zoiets. mischien heb je daar een ander programma nodig. Je kunt wel je file natuurlijk saven (share) als best quality Quicktime-film. Het zou best kunnen zijn dat je dan in iMovie (nieuw projekt en op PAL zetten) de file weer kunt importeren. Dan zou je hem weer als PAL kunnen branden.

Als je de film het geimporteerd met imovie kun je met het programma jes deinterlacer de conversie van ntsc naar pal doen. http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12546 Imovie kun je op je installatie cd vinden als je mac een firewire aansluiting heeft.