Nu dat Logic Pro een Universal Binary is...

Zou dit kunnen betekenen, dat men ook weer een Windows versie zou kunnen uitbrengen??*

*ik begrijp wel dat het om marketingtechnische redenen niet snel zal gebeuren, maar vroeg me af of het technisch gesproken nu makkelijker is aangezien het geport is voor Intel platform

De processor maakt niets uit. Het gaat om de API's naar het operating systeem die je in je applicatie moet gebruiken. En die zijn bij Mac OS X en Windows totaal verschillend.

Dus de kans is klein.

Tot en met versie 5.5 was Logic niet van Apple en bestond het nog voor Windows. Het lijkt me niet dat ze na de overname door Apple eerst twee versies alleen voor Mac gaan maken (versie 6 en 7) en dat ze vervolgens toch weer op windows overgaan...

Maar ik vind Logic 5.5 nog wel steeds het fijnste muziekpakket voor Windows (beter dan Cubase), dus als je Logic voor Windows wil kun je altijd nog die oudere versie ergens proberen te vinden.

[quote:01e8a617d0="EwaldK"]Zou dit kunnen betekenen, dat men ook weer een Windows versie zou kunnen uitbrengen??*

*ik begrijp wel dat het om marketingtechnische redenen niet snel zal gebeuren, maar vroeg me af of het technisch gesproken nu makkelijker is aangezien het geport is voor Intel platform[/quote:01e8a617d0]

Toen Logic nog van het bedrijf Emagic was, bestond Logic zowel voor Mac als voor Windows. Toen Apple Emagic overnam zijn ze meteen gestopt met de Windows-versie en dat zal wel een tijd zo blijven. Maar waas gerust, ze zullen echt wel een “Just in case”-scenario hebbben klaarliggen.

Ik denk niet dat er snel een windowsversie komt, apple heeft een duidelijke filosofie: een pakket voor de amateur (iLife) en een serie pakketten voor de pro markt. Het is een van apple's belangrijkste selling points, zoiets als: Waarom een apple? Met iLife kan iedereen..en voor de pro is er natuurlijk...