Nu een Ipod 15 Gb kopen?

Zo'n vraag als deze komt regelmatig terug, I know... Maaruhmz ik wou toch ff aan jullie Mac-kenners vragen. Is het slim om nu een Ipod 15 Gb te kopen? Of toch maar ff wachten tot na die WWDC dagen?

Off-topic: eigenlijk kan ik niet wachten… zit te springen om dat ding op te halen… :smiley:

waarom wachten?

Is echt een te gek ding…
Wat verwacht je dat de WWDC dagen op zal leveren…een prijsverlaging van de 15 Gb.

Misschien komt er alleen een 60 Gb op de markt, met een behoorlijk prijsverschil met de 15 Gb.

Lijkt mij wat sterk.

Heb zelf een 30 Gb 3G, op en tot kwaliteit. Nooit problemen.

∴ NA-NIL-IN ∴

macworld in parijs in september lijkt me anders wel ideaal getimed om nieuwe ipods te lanceren samen met een pan europese itunes winkel. Wachten lijkt me de boodschap.

dat was mijn advies :smiley:

Wachten. Misschien wel.

Er zullen denk ik geen nieuwe 15GB’s uitkomen. En 5 of 10 GB is eigenlijk wel genoeg (neem dat nou van me aan: ik hoor bij de 0,001% van de bevolking die 40GB met muziek zou kunnen vullen. Maar waarom zou je? Met slimme afspeellijsten is het allemaal prima te regelen).
Logischerwijs zouden alle huidige en oudere iPod’s in prijs omlaag moeten gaan als er een nieuwe generatie aan zit te komen (en wie zegt dat die in september komen?). Dus in die zin zou je kunnen wachten. Maar ach, als het om een paar tientjes gaat? Kun je echt tot september wachten?

Gewoon nu kopen, dat ding.
't Is een paar tientjes meer, maar je hebt 'm wel tijdens je vakantie.

er komt altijd wel weer een nieuw model van wat je koopt van apple, bij m'n g4 kwam 2 maand later de g5, en de 12" pb werd ook ingeveer twee maand naar dat ik hem had gekocht vernieuwd, je weet het gewoon niet bij apple, je kan allerij sites af gaan zoeken, maar apple verrast je tog telkens weer, kijk naar de ibook g4, die had niemand aan zien komen, mijn advies is gewoon kopen, want als je gaat wachten kan je blijven wachten, want mischien komt er over een half jaar wel weer een veel mooier ding uit, maar wie ben ik om voor jou te beslissen, ik heb net aardig wat pilsners naar binnen gewerkt, dus of het nuttig is wat ik hier type weet ik nu al haast nie meer, maar ik dwaal weer te veel af, gewoon kopen dat ding. :P :lol: 8) :wink:

ik denk dat mischien de 15's weg gaan, want zou er een 60 komen zou de line-up 20-40-60 zijn , dus als je een 15 wil... maar zou er er iets nieuws komen dan zoude de oude omlaag moeten gaan maar wacht maar gewoon die paar dagen af, want als ze een paar nieuwe dingen introduceren, moet je dat ff bekijken ,zo niet je zal heus nog wel ergens een 15 vinden

:stuck_out_tongue: 8) heb zelf een 40 , leuk ding hoor!

iRamon

Ik verwacht niet dat de 15 GB er uit zal gaan, omdat de 20 GB simpelweg niet veel goedkoper kan, en Apple toch ook de "value-for-money"-klanten niet wil verliezen (die mensen kijken naar de €/$-per-GB, waarbi jde iPod mini dus door de mand valt). Hij zal misschien iets goedkoper worden, maar dat zal naar mijn idee niet in de 100 euro lopen, eerder misschien een paar tientjes, zoals eerder gezegd.

En daarnaast, als 15 GB voor jou genoeg is, wat maakt het je dan uit of die er over 2 maanden uit gaat? Ik verwacht sowieso geen/niet veel nieuwe functionaliteit.

@iRamon:

Wat maakt het in hemelsnaam uit dat de lineup 20-40-60 GB zou zijn…? Omdat dat “mooi staat”? Bij de PowerMacs/-Books loopt dat ook niet “mooi” op… Ik denk dat dat een héle slechte reden zou zijn om die 15 GB te “droppen”…!

en andere mening: http://buyersguide.macrumors.com/

1 ding is zeker: in computer en elektronica land komen er ALTIJD updates.

De enige vraag is: ben je nu bereid om XXX Euro uit te geven voor een 15Gb iPod? ja → kopen; nee → wachten.

[quote:8c525ec04e="tricksel"]Ik verwacht niet dat de 15 GB er uit zal gaan, omdat de 20 GB simpelweg niet veel goedkoper kan, en Apple toch ook de "value-for-money"-klanten niet wil verliezen (die mensen kijken naar de €/$-per-GB, waarbi jde iPod mini dus door de mand valt). Hij zal misschien iets goedkoper worden, maar dat zal naar mijn idee niet in de 100 euro lopen, eerder misschien een paar tientjes, zoals eerder gezegd.

En daarnaast, als 15 GB voor jou genoeg is, wat maakt het je dan uit of die er over 2 maanden uit gaat? Ik verwacht sowieso geen/niet veel nieuwe functionaliteit.

@iRamon:

Wat maakt het in hemelsnaam uit dat de lineup 20-40-60 GB zou zijn…? Omdat dat “mooi staat”? Bij de PowerMacs/-Books loopt dat ook niet “mooi” op… Ik denk dat dat een héle slechte reden zou zijn om die 15 GB te “droppen”…![/quote:8c525ec04e]

nee, nee , ik denk (bedoel de zeggen) dat als apple de 60 uitgeeft dat de 15 mischien van de markt af zou gaan en dat er de 20,40, en de 60 zouden overblijven, maja bij nader inzien over die “value-for-money”-klanten ben ik het helemaal met je eens, en inderdaad ;je kan blijven wachten , gewoon kopen die iPod! :smiley:

Kheb m vanochtend stiekum toch gekocht, had wel de berichies nog ff doorgelezen, maaruhmz ik stond bijna op springen... :D

Dus uhm, als jullie het niet erg vinden ga ik weer ff verder spelen/ luisteren 8)

Echt een geweldig ding!!

:mrgreen:

[quote:dee46de3fa="iRamon"]ik denk dat mischien de 15's weg gaan, want zou er een 60 komen zou de line-up 20-40-60 zijn...

iRamon[/quote:dee46de3fa]

volgens mij krijg ik gelijk… 8) 8)

en apple heeft verklaard dat er niet direct een 60 giga model komt. alhoewel ze 60giga schijven besteld hebben.

welja, zeer simpel dat is voor de apple pda die in praijs uitkomt!
steve zei het al vandejaar.

er komt een fantastisch product uit vandejaar.

en airportexpress was zo fantastisch niet hé.
nieuwe ipod ook niet!

Ik wacht op een stunt van apple, nog voor dit jaar!

[quote:afde03c103="boesboes"] welja, zeer simpel dat is voor de apple pda die in praijs uitkomt! steve zei het al vandejaar. [/quote:afde03c103]

Lezen is ook een kunst: Steve zei dat Apple [b:afde03c103][color=red:afde03c103]GEEN[/color:afde03c103][/b:afde03c103] PDA zal uitbrengen: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=20842&highlight=

Speculaties verder graag in de rubriek “hardcore roddels” in plaats van losse flodder in een andere topic.

[quote:ce82de8658="tennapel"][quote:ce82de8658="boesboes"] welja, zeer simpel dat is voor de apple pda die in praijs uitkomt! steve zei het al vandejaar. [/quote:ce82de8658]

Lezen is ook een kunst: Steve zei dat Apple [b:ce82de8658][color=red:ce82de8658]GEEN[/color:ce82de8658][/b:ce82de8658] PDA zal uitbrengen: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=20842&highlight=

Speculaties verder graag in de rubriek “hardcore roddels” in plaats van losse flodder in een andere topic.[/quote:ce82de8658]

Apple is ZEKER aan het werken aan een pda!
Ze wachten gewoon het goeie moment af om die te introduceren. Want momenteel gaat het niet zo goed in pda land! Als zelf sony met z’n clie serie zich terugtrekt uit de amerikaanse en europese markt… dit wil al wat zeggen!
Maar om dan te zeggen dat er GEEN pda uitkomt.
ach ach. die brengen ze nog zeker uit!
Is het dit jaar niet, volgend jaar misschien. Wanneer apple denkt dat het gepast is.

geen roddels in dit draadje
JA BAAS… ik ben al onderweg naar het roddelhoekje!!!

PHJEEEEEEEEEUWWW…