Nu mac mini aanschaffen?

Hoi allemaal, Ik ben hier relatief nieuw maar gedurende 4 maand heb ik een 12 inch iBook g4, en ik wil er nu een Mac Mini bij kopen. Mac OSX bevalt erg goed, en sinds ik de iBook heb lijkt windows zoiets te hebben van; Wat !?, jij een iBook met Mac OSX, ga je toch fijn daarop werken... ik doe het niet meer.

Nou wil ik eigenlijk komende week mn bestelling doen, maar vroeg me af of jullie ook enig idee hebben of de Mini nog upgedate gaat worden voordat ie wordt omgezet naar Intel.
Zou vervelend zijn als ik hem net twee week heb en je krijgt voor hetzelfde geld ineens de 1.42 Ghz versie.

De mini komt ook pas evt. in 2006 met Intel. Krijgt zeker nog een Powerpc update in de zomer. Desnoods soldeert Apple alleen de jumpertjes voor de kloksnelheid anders. Parijs-expo misschien?

hmm mini oke heb je al een toetsen board geheugen display of niet? want als je dat niet heb kun je beter een imac g5 kopen! nieuw of 2de hands...benje net zo veel kwijt

Ik zou er lekker een kopen, en er gewoon plezier van hebben, voorlopig is er zeker nog geen Mac Mini met een Intel processor. Wel zou ik minimaal 512 MB geheugen nemen, dat werkt toch wat lekkerder in OS X.

[quote:34a5ca0a09="candykane"]hmm mini oke heb je al een toetsen board geheugen display of niet? want als je dat niet heb kun je beter een imac g5 kopen! nieuw of 2de hands...benje net zo veel kwijt[/quote:34a5ca0a09] ben ik compleet mee eens!

Een macmini met beetje meer werkgeheugen (wat echt wel aangeraden is) + een keyboardje + een muis (al dan niet bluetooth) + een scherm (en dan spreek ik nog over een goedkoper niet-apple) is al snel 1000 eur. Voor die prijs ben je al beter af met een complete iMac G5 hoor.
Ik heb mijn macmini gewonnen en ben er heel tevreden van. Is een prachtig doosje met power (i.v.m. de prijs dan eh.) Maar moest ik daar een nieuw systeempje moeten mee samenstellen zou ik al snel gaan voor de iMacG5 hoor.

Ik wacht nog maximaal 2 weken en dan ga ik 'm toch maar bestellen. Het punt is dat de iBook en de Mac mini de laatste Mac's zijn op dit moment die een video kaart hebben die door Tiger niet volledig wordt ondersteund. Dat is absoluut geen ramp en het blijven er uitstekende machines door. Maar het is voor mij wel een signaal dat updates er aan staan te komen. En met [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=595568#595568]dit[/url] berichtje heb ik daar wat bevestiging van gekregen.

Bedankt voor de reacties allemaal. Even voor de duidelijkheid. Ik heb al een windows pc met daaraan twee monitoren. En ondanks dat die iMac g5 een erg mooi ding is zit ik niet te wachten op nog meer monitoren. Het plan was om een monitor switch tussen mn 21 inch , de pc en de mini te zetten. Ik wil dan ook een Mac mini 1.25 Ghz 80 GB 512 MB met toetsenbord en muis (met staartjes) kopen. Maar gezien het linkje waar Macpro mij op wees denk ik dat ik deze week nog afwacht met de bestelling.

Ik moet nog 8 weken wachten voordat ik uberhaupt een mac mini kan kopen.. Ik hoop dan een mooie uptdate te zien, dan word ik toch nog voor het wachten beloond..