Nu MMD kopen of nog ff w88

Ik ben aan het overwegen een nieuwe mac te kopen, heb nu een B&W G3 300 MHz met 384 MB ram de standaard 6 GB schijf plus een 80 GB schijf van de pc boer. Dan heb ik ook nog een iBook 700 MHz ook met 384 RAM, maar vanwege kleine scherm niet een optie om als workstation te gebruiken (je kan wel leuk MacOSX.nl-en in bed :D ), op beide mac's OS 10.2.6. Wat ik er mee doe is Photoshoppen, Illustratorren en Dreamweaveren. Ik gebruik em om web-applicatie's te maken, zoals webshops en degelijke. Dus heb ook nog een locale MySQL / PHP server draaien. Ergens heb ik het gevoel dat de B&W dit niet meer trekt. Dus ben ik aan een nieuwe toe. Nu hoor ik van verschillende kanten dat bij de WWDC nieuwe mac's worden geïntroduceerd, moet ik daar op wachten of kan ik net zo goed nu de dual 1,25 GHz bestellen.

Tsja, vindt je het heel raar dat een G3 300 het niet meer helemaal trekt... een 700 is nog lekker naar mijn mening maar als dat voor jou geen optie is sta je idd voor een dillemma (ik moet zeggen dat ik ook vanuit mijn bed macosx met m'n ibook :D dat gaat heel lekker)

Is het ook geen optie om een externe monitor en evt toetsenbord/muis aan te sluiten? Lost het schermprobleem op.

Anders zou ik ff wachten, niet dat die 1,25 niet goed is. In tegendeel, ik denk alleen dat de G4’s nog behoorlijk in prijs zullen dalen met de ppc970 op komst…

extern scherm op de iBook is een goeie optie, kan de resolutie van het 1e scherm alleen niet hoger instellen dan de maximum resolutie van de ingebakken TFT (1024x768) terwijl mijn externe TFT die nu op m'n blue & white zit 1280x1024 kan. Dus ja ik zie dus niks meer ook al hang ik er een extern scherm aan :( ja externe muis hang ik er zowiezo aan als ik achter een buro zit of iets degelijks. Wat ook wel weer jammer is is dat UT 2003 nergens op wil draaien... toch lang mijn favo game geweest (de oude versie dan). Maar zoals je al zegt, misschien zijn de huidige G4's in de zomer wel goedkoper, ik w8 nog ff denk ik.

Je moety voor jezelf uitmaken wat je wil doen met je appel en in je achterhoofd houden dat je best een G4 koopt als de G5's net uit zijn...Niet alleen de prijs , maar het zal nog effe duren eer alle software herschreven is naar 64 bit

[quote:c0f85cf280="Final Cut"]Je moety voor jezelf uitmaken wat je wil doen met je appel en in je achterhoofd houden dat je best een G4 koopt als de G5's net uit zijn...Niet alleen de prijs , maar het zal nog effe duren eer alle software herschreven is naar 64 bit[/quote:c0f85cf280]

maar ja als je dan een nieuwe mac koopt dan kan je er jaren mee doen en profiteer je ook nog is van de 64bit structuur… :smiley:

[quote:4dba5a9750="HS-L"] maar ja als je dan een nieuwe mac koopt dan kan je er jaren mee doen en profiteer je ook nog is van de 64bit structuur.. :D[/quote:4dba5a9750]

Helemaal mee eens! Ik heb trouwens begrepen dat die G5 ook in staat is om, net als de AMD Opteron, op vol vermogen 32-bits software te draaien zonder emulatie, dus een goede investering voor de komende jaren…[b:4dba5a9750]Nu nog wachten en dan waarschijnlijk schrikken van de prijs want die zal niet mals zijn… :finderoud:[/b:4dba5a9750]

[quote:a1630e89b8="papa"][b:a1630e89b8]Nu nog wachten en dan waarschijnlijk schrikken van de prijs want die zal niet mals zijn... :finderoud:[/b:a1630e89b8][/quote:a1630e89b8]

denk dat die niet anders zou zijn dan de huidige Powermacs, (tenzij je natuurlijk doelt op de 4processor machines en 16processor machines!!:P)

Ik moet nog zien dat we bij de WWDC een G5 krijgen, lijkt mij erg sterk, maar voor de zekerheid wacht ik tot na de WWDC. Weet ik zeker dat ik 8eraf geen spijt heb! Bedankt voor jullie adviezen!!! Die AMD technologie is ook best interessant by the way. Maar denk niet dat de G5 64 bit al productie klaar is. misschien ergens in januari of zo.