NU.NL: 'Verhuizing ADSL binnen 15 minuten' !

Internetaanbieder Cistron heeft aangetoond dat een verhuizing van de ene ADSL-aanbieder naar de andere binnen 15 minuten mogelijk is, zo meldt Breedbandwinkel.nl. Cistron-directeur Ter Haar verwisselde zijn abonnement van het ADSL-netwerk van BBned naar een abonnement van Tiscali binnen 15 minuten. [i:87603ec802] "KPN hoefde in feite enkel een schakelaartje om te zetten in de centrale en kon dat nu ook heel snel uitvoeren, met minder dan 15 minuten downtime", [/i:87603ec802]aldus Ter Haar.

Om de rest van het verhaal te lezen,kijk maar even hier.

∴ NA-NIL-IN ∴

Inderdaad erg mooi. Is voor providers direct een erg goede reden om hun service en kwaliteit hoog te houden zodat switchen niet nodig is.

∴ NA-NIL-IN ∴

Ja, alleen moeten ze nu niet de minimale contractduur willen gaan verhogen van 1 naar 2/3 jaar. Dan heb je er alsnog weinig aan.

Ik ben overigens net overgestapt (of eigenlijk teruggestapt) van Planet via KPN naar XS4ALL via KPN. de 19e aangevraagd via XS4ALL, gisteren de inloggegevens in huis, en gelijk online! Rappe zaken!

(Voor de liefhebbers; waarom overgestapt? Slechte servicedesk bij Planet (soms geen kennis van zaken, laksheid), blokkeren van gebruik van eigen mailserver, negeren van emails met klachten)

sterker nog.. je kan verschillende providers naast elkaar hebben,,...

ik ben een paar maanden geleden van Wanadoo ADSL naar XS4all adsl overgegaan.
en ik had idd nog geen dag na mijn aanvraag al een ip van xs4all… en toen kon ik met beide loginnamen inloggen op het KPN ADSL netwerk.

alleen dat wordt tot nu toe alleen nog maar bij het KPN ADSL netwerk ondersteund, en niet bij versatel, bbnet e.d. zou wel mooi zijn… maar zal ook vast nog wel komen.

grtz HS-L

Ik kan inderdaad evt. nog met m'n Planet gegevens inloggen. After all, lijkt me sterk dat op het moment dat ik inlogde er een omzetting heeft plaatsgevonden; ik kon namelijk tot dat moment ook nog gewoon internetten via Planet.

[quote:36d7743130="johnny_cash"]nou dat is dan weer heel mooi :D! (niet dat ik van plan ben om over te stappen) nu maar hopen dat het altijd zo zal gaan werken[/quote:36d7743130] van waar naar waar wil je overstappen?

want bij niet KPN ADSL providers, moet de lijn eerst gesloopt worden en dan opnieuw aangevraagd worden bij je nieuwe provider… ookal is het technisch wel mogelijk om het anders te doen.

∴ NA-NIL-IN ∴

Eh, ja... dat heb ik dan nu dus uiteraard ook.