Nu of wachten

Ik ben zojuist bij de Apple store in Groningen geweest en heb een 14" iBook weg laten leggen. Ik ben van plan hem deze week nog te kopen, maar ik las [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=47979&start=630] hier[/url] dat er nieuwe iBooks op komst zijn. Is het de moeite waard om daar op te wachten? Gaat er qua prijs en prestaties veel veranderen?

Ik hoor het graag en andere tips zijn natuurlijk ook welkom :wink:

Ik zou zeker nog even wachten tot 2e week van januari. Misschien komen de Intel Books wel! Dan nog even een week of 2 wachten om te kijken hoe de reacties zijn...

Wachten is moeilijk maar als ze echt in januari komen zeker de moeite waard!

Beste sander-n, zoals gebruikelijk is bij Apple niets zeker. Volgend jaar komen er systemen met een Intel-processor. De veranderingen zullen waarschijnlijk groot zijn maar over het hoe-wa-waar is niets met zekerheid te zeggen. Ik heb viavia gehoord dat er in de 3e week van januari in het Europese distributiecentrum van Apple grote drukte wordt verwacht. Verder wachten we met 'z'n allen' op de keynote van Mr Jobs. Meer dan koffiedik kijken is het voorlopig niet. Heb je het ding direct nodig, haal 'm dan als een speer op. Heb je absoluut geen haast, dan kan het geen kwaad de keynote even af te wachten. Om dan misschien alsnog hetzelfde toestel zonder vernieuwingen op te halen...

Wachten: + misschien wel de nieuwe Intel iBook + nieuwste van het nieuwste - wachten tot je een ons weegt - nieuw model kan kinderziektes hebben

Nu kopen:

• je hebt meteen een mooie iBook
  • iBook is beproefd en betrouwbaar
  • gevoel van een verouderd model als er wat nieuws uitkomt

Aan jou de keus en die is heel persoonlijk. Ikzelf vind dat laatste punt altijd heel vervelend. Je wilt met je computer toch zeker drie of meer jaar mee, al moet dat met de huidige iBook niet zo’n probleem zijn.

Ik zou in ieder geval wachten tot de Keynote van Steve Jobs. Als er daar niets gebeurt kan je hem kopen.

Zelfs als de nieuwe iBooks er al in januari zijn is het gewoon beter om nu een iBook G4 te kopen. Het is een model dat al enkele jaren verbeterd is dus je kan geen miskoop doen. De iBooks met Intel cpu's die mogelijks in januari zullen gepresenteerd worden zijn volledig nieuwe producten en zullen dus al wat kinderziektes bevatten...

Ik raad je ook aan om nog even te wachten. Ik wacht zelf namelijk ook nog even met mijn switch.

Ik zou wachten tot midden januari. Als er dan een nieuwe x86 iBook is, die op het eerste zicht geen goede reacties krijgt, kan je nog altijd de iBook G4 kopen tegen een prijsje. De winkels moeten er namelijk ook vanaf.

Ja, ik ben het met Vogel eens. Ik wil ook een iBook hebben, een 12 inch. Ik wilde er een paar weken geleden een kopen, maar toen kwam dit nieuws gerucht de wereld in. Daarom wacht ik nog 2 a 3 weken.

Bedankt voor alle reacties, jullie hebben me wel behoorlijk aan het twijfelen gezet :?

In principe heb ik em niet meteen nodig, maar voor de verandering heb ik momenteel wel het geld in huis. Ik kan studentenkorting krijgen, en met service en garantie was ook alles goed geregeld.

Ik hoef niet perse een Intel CPU, de huidige iBook lijkt me perfect. Maar als de prijzen dalen of de specificaties verbeterd worden is het het wachten wel waard…

En wie zegt dat de nieuwe iBooks kort na de Keynote in de winkel liggen? Bij de vorige upgrade duurde het nogal lang, geloof ik.

Het antwoord van de Apple Centre:

[quote:dbcd730275]Of er in januari iets met de iBook gaat gebeuren is onduidelijk. Officieel is er niets bekend. De geruchtenstroom over nieuwe iBooks is echter wel erg hardnekkig. Vaak betekent de verandering van een model wel dat het ‘oude’ type iets in prijs zakt en/of dat je voor hetzelfde geld betere specs krijgt. In dit geval ligt het misschien iets anders. Als er inderdaad Intel-procesoren in komen, kan er ook nog best een ‘run’ op de ‘IBM-modellen’ ontstaan.

Bij eigenlijk alle computers kan er, van de één op de andere dag, een wijziging plaatsvinden. Vooral bij Apple is het vaak een ‘donderslag bij heldere hemel’.

Het hangt van jouw situatie af, of je erop zou moeten wachten. Het is lastig om hierin te adviseren maar als je hem niet direct nodig hebt, is het wellicht de moeite waard om 10 januari af te wachten. Dan houdt Steve Jobs (de Bill Gates van Apple) een toespraak. Als er een Intel in de iBook komt, wordt dat hoogstwaarschijnlijk dan bekend gemaakt.[/quote:dbcd730275]

Het lijkt mij ook verstandig om dan toch even tot die tijd te wachten, zeker als ze goedkoper worden of je meer waar voor je geld krijgt.
Nog even ongeduldig wachten dus tot januari en als er niks veranderd gewoon dezelfde 14" iBook kopen :smiley:

Inderdaad. Dat wordt wachten.

Die drukte bij de distributie waar FreekMac het over had, kan ook op een ander product betrekking hebben. Apple goochelt de laatste tijd nogal met iPod-modellen. Als je het kunt opbrengen tot de keynote te wachten*, dan kun je in elk geval kiezen tussen:[list:77eb9db623]-een ietwat afgeprijsde G4-ibook zonder BTO-mogelijkheden, die direct verkrijgbaar is, al dan niet via het apple center, maar die mooie bookjes worden echt niet in de pers geduwd! -opnieuw wachten op het nieuwe (intel?)-model dat zeker niet meteen verkrijgbaar zal zijn. De Mac Mini en de iMac G5 hadden allebei flinke leveringsproblemen bij de introductie. Een uur eerder of later na de keynote bestellen kon al een week in wachttijd uitmaken![/list:u:77eb9db623]Wees eerlijk: jouw zuurverdiende centen zijn eigenlijk te kostbaar om mee te gokken tijdens zo'n laten-we-elkaar-eens-lekker-gekmaken-circus. Daarbij: er zullen best wel een paar switchers zijn, die zich bedenken en na een, twee maanden hun intel-iBookje weer aanbieden. Daar kun je dan in het voorjaar weer van profiteren, al moet jij dan weer je G4-bookje eerst zien te verkopen.

*[size=7:77eb9db623]Hey, en menig meisje zal je langer laten spartelen, en dat heb je ook maar te slikken! :wink: [/size:77eb9db623]

[quote:0f41546cf8="trabant"]Die drukte bij de distributie waar FreekMac het over had, kan ook op een ander product betrekking hebben.[/quote:0f41546cf8] Da's helemaal juist trabant, zo heb ik het ook duidelijk omschreven. Dat er iets te gebeuren staat is duidelijk, zeker als er nu al instructies zijn voor de 2e/3e week van januari. Bron is uitermate betrouwbaar maar weet ook niet wat er op stapel staat.

Klopt, ze kunnen bij wijze van spreken het clickwheel van de iPod afknikkeren en een 'knijpkat' model iPod lanceren. Bij Apple weet je het gewoon nooit zeker. Even wachten tot in Januari en dan lekker samen met ons als een malloot om de 10 seconden refreshen als er verslag wordt gedaan van de Keynote. Gezellig.

Als je zowiezo op korte termijn een notebook nodig hebt zou ik hem halen, als er nieuwe iBooks komen dan zal er vast wel een levertijd op zitten, en grote kans dat veel software opnieuw geschreven moet worden voor OS X x86.

Zit je daar maanden te wachten op dat ene software pakket. Met een Intel iBook.

Ze moeten gewoon een simpele pagina maken zonder al te veel snufjes erop en die dan als start pagina instellen. Voor die tijd dan he.

Gewoon simpele html pagina.

Misschien moeten we de beheerders een berichtje sturen.

[quote:d4a9c6a326="sander-n"]Is het de moeite waard om daar op te wachten?[/quote:d4a9c6a326] als ik jou was, wat ik naar mijn weten nog steeds niet ben, zou ik wachten tot St. Juttemus. Dan pas kun je bepalen wat je precies wil want precies op de dag van zijn verjaardag komt alles uit wat iedereen zou willen hebben. Dan komt alles uit wat precies aan jouw wensen voldoet en ook dan pas komt het allerbeste van het beste uit. Dus wacht nog maar even en je zult je wachten beloond zien worden ...

… :?

[quote:d590aafe1d="soulcreeper"][quote:d590aafe1d="sander-n"]Is het de moeite waard om daar op te wachten?[/quote:d590aafe1d] als ik jou was, wat ik naar mijn weten nog steeds niet ben, zou ik wachten tot St. Juttemus. [/quote:d590aafe1d] en wanneer is dat? :P