Nu T-mobile aanpakken: De ratten

Dit doet T mobile: Ze leveren je begin augustus een iphone na contractverlenging maar laten je iphone abonnement ingaan op 4 sept. Je gaat lekker aan de bak (hebt voor de verandering wel goed bereik) en krijgt een maand later de factuur die ruim 5 x het hoogste iphone abonement is!!!

Hoe kan dit?
Die maand wordt namelijk nog lekker in rekening gebracht op je oude lopende abonnement.
Tsja, en die is niet echt berekend op 150 mb data verkeer, 400 belminuten en 80 smsjes.

Gewoon enorm misleidend dus.
Je mag naar mijn bescheiden mening uitgaan dat een iPhone met 3g alleen werkt met een iphone abonnement en niet met een ander abonnement.
Anders hadden ze toch geen i- abonnementen nodig?

Ik voel me echt …

Tja,je iPhone abonnement gaat pas in als je oude is afgelopen,of dat nu 3 maanden of 2 weken duurt.

Had een vriend van me ook, maar die kwam er gelukkig op tijd achter en zit nog een paar maanden vast aan z'n oude abonnement waarbij hij nu maar even een databundel heeft afgesloten.

Daar had T-Mobile wel even iets duidelijker over kunnen zijn, hoewel je het zelf ook had moeten kunnen bedenken…

Wel vervelend, maar waarom zou een iPhone alleen met een i-abbo werken? Er staat n.b. op de website van T-Mobile dat het toestel ook te verkregen is met een van hun andere abonnementen. Daar wordt zelfs bij aangeraden een data-bundel erbij te nemen.

Maar de wijze les voor iedereen is dus dat je moet controleren wanneer je abonnement ingaat.

Maar das opzich logisch. Ik heb ook al 2 weken een iPhone liggen die netjes op de vliegtuigmodus staat, omdat ik anders toren hoge rekeningen krijg aangezien mijn abonnement pas volgende week ingaat.

[quote:3ecac94e6e="ejmp69"]

Ik voel me echt …[/quote:3ecac94e6e]

… opgelicht.

Had je kunnen weten! Het is ook niet meer dan logisch!!!! ... Heel spijtig voor je. Het is logisch dat je in de tijd dat je abbo nog niet in is gegaan niet met je iPhone moet gaan "klooien".

jammer voor je, maar je had het kunnen weten…

En ze werken met alle T-mobile abbonnement staat ook op hun website!!! Dus zo misleidend is het niet…

[quote:4787cc539d="Grample"][quote:4787cc539d="ejmp69"]

Ik voel me echt …[/quote:4787cc539d]

… opgelicht.[/quote:4787cc539d]

… dom dat ik niet heb nagekeken wanneer mijn ongelimiteerde data-abo ingaat.

[quote:2c6c9299cc="cailin coilleach"][quote:2c6c9299cc="Grample"][quote:2c6c9299cc="ejmp69"]

Ik voel me echt …[/quote:2c6c9299cc]

… opgelicht.[/quote:2c6c9299cc]

… dom dat ik niet heb nagekeken wanneer mijn ongelimiteerde data-abo ingaat.[/quote:2c6c9299cc]

Inderdaad het is echt wel duidelijk gecomuniceerd!

Dit is een normale gang van zaken, niks vreemds aan.

Collega heeft het ook met Telfort, even gechecked en zijn nieuwe 3g telefoon maar even in de verpakking gelaten…

Mijn T-Mob... abonnement loopt pas eind februari 2009 af en ik ga ook echt niet eerder een contact verlengen (o.a. wegens bovenstaande regel)... plus zijn er tegen die tijd wellicht weer hardware updates (een 32 GB iPhone o.i.d.).

Op zich was het natuurlijk wel netjes geweest en had dit kunnen voorkomen door de mensen die nog een tijd lang een abonnement hadden lopen een extra/tijdelijke databundel aan te bieden voor de resterende periode. Lijkt mij dan niet meer dan fatsoenlijk management....Maar ja, dat is nogal moeilijk te vinden tegenwoordig :money:

sorry maar, dat had je ook wel zelf kunnen verzinnen. je abonnement loopt af op een bepaalde datum, tot die dag geld je oude abonnement. In plaats van te jammeren dat je het flauw vindt dat je met je oude abonnement moet blijven bellen/internetten vergeet je dat je juist blij moet zijn dat je VOOR je door jouw zelf afgesloten contract afloopt alvast een nieuw toestel mag uitkiezen. En dan had je zelf wel kunnen nagaan dat je met je oude abonnement geen internet gebruikte en dus per kb zou gaan betalen.

Dat de medewerker van T-Mobile je er niet aan herinnert om een internetbundel te nemen is jammer, maar kom op, voor je zo’n iPhone abonnement afsluit zoek je toch zelf tot in de puntjes uit hoe het werkt met de kosten? Allereerst omdat het een grote aankoop is, ten tweede omdat het tot algemene kennis mag behoren dat telefoonmaatschappijen over het algemeen vieze spelregeltjes hanteren.

Maar goed. Bel ze op, zeg dat het een misverstand is en dat je eigenlijk een databundel had gewild. Wellicht geven ze je de helft van je datakosten korting.

Dit is een duidelijke casus van de klok en de klepel en een beetje de ketel die zwart ziet.

jajaja

Maar als ik jullie vertel dat mijn abonnement voor verlenging al was afgelopen en ik dus vrij was, is het misschien een ander verhaal. Tmobile heeft express in september mijn nieuwe abonnement in laten gaan omdat dan zeker was dat de iphone leverbaar was. Echter was deze eerder leverbaar en stuurde ze mij die op.

[quote:c0bc47ca67="ejmp69"]jajaja

Maar als ik jullie vertel dat mijn abonnement voor verlenging al was afgelopen en ik dus vrij was, is het misschien een ander verhaal. Tmobile heeft express in september mijn nieuwe abonnement in laten gaan omdat dan zeker was dat de iphone leverbaar was. Echter was deze eerder leverbaar en stuurde ze mij die op.[/quote:c0bc47ca67]

Dan noch is er altijd nog zoiets als opzegtermijn, slimmerd

Jongens mijn abonnement was al afgelopen......

Je abonnement wordt, nadat het is afgelopen, steeds voor de duur van 1 maand verlengd.

Nou ja, eh nee dus, het is pas afgelopen als je je simkaart inlevert en in dit geval liep het dus door tot je nieuwe abo startte.... en dat zou t-mobile netter kunnen oplossen.....

Als je niet opzegt voor het aflooptermijn wordt het automatisch verlengt, duh :P ... Dus is het logisch dat na het aflooptermijn er gewoon doorgerekend wordt op het oude abbonnement...

Sorry, ik leef met je mee, maar het is wel stom en logisch

Als je niet weet wat overeenkomsten inhouden: niet ondertekenen :). Erg simpel, geen last meer van 'ratten'.