Nu Thompson Speedtouch 510 moeilijkheden

Ik probeer bij mijn dochter en mijn vader het e-tech usb v2 modem te installeren voor een budget adsl verbinding maar dat lukt niet. Het modem komt na installatie niet in de lijst met modems te staan en dus kan ik hem niet selecteren. Ik heb al op allerlei manieren het ding geinstalleerd (eerst installeren en dan modem erin en ook modem erin en dan installeren) maar het lukt me niet. Wie heeft dit ook bij de hand gehad of weet een oplossing? Ben nu al zoveel uurtjes zoet dat het me de keel uit gaat hangen zo, is niet leuk meer. Wie o wie???

Janny

Hallo daar, ben je er weer ? ( ik sprak je ook al op het Zon forum... )

Ik heb wel een PDF-je gevonden, maar die is eigenlijk voor de belgische versatel.
maar er werd wel uitgelegd hoe je hem moest instaleren, wie weet heb je er
iets aan…

Dacht ik wel dat ik je hier ook ergens tegen zou komen. Ben er nog niet uit dus.

Maar zijn er hier nog mensen die weten hoe je een e-tech v2 USB modem aan de praat krijgt?

En anders… omruilen voor een ethernet modem.

< edit: zinlose info verwijderd >

O ja, een tijdje terug heb ik ook al eens gezocht naar info over die modem in combinatie met de Mac, deze 2 PDF-jes kwamen daaruit rollen. Wie weet heb je er wat aan...

http://www2.zonnet.nl/files/Handleiding_Computer_Configuratie_ETech_usbadsl_modemv2r3.pdf

http://www2.zonnet.nl/files/Installatie_Handleiding_ETech_usbadsl_modemv2r3.pdf

Je zou deze combinatie eens moeten intikken in de zoekfunctie van deze site: etech usb modem dan raad ik je maar 1 ding aan; ruil je usb-modem om voor een ethernetmodem van e-tech/lapwing. Doe dat wel binnen een maand nadat je je modem hebt gekregen, dan krijg je hem met een behoorlijke korting. Ik wil niet zeggen dat jij hem niet aan de praat zou kunnen krijgen, maar het is een feit dat ie het op de meeste Mac's niet doet. Zonnet hoef je niet te bellen, want die helpdesk wordt al zenuwachtig bij het woord Apple. Het verstandigste is om zsm contact op te nemen met Lapwing, die hebben mij en vele forumgenoten al prima geholpen met een ethernetmodem; telefoonummer 0598-361600

1. Sluit je usb modem aan. 2. Installeer de usb software. 3. Ga naar systeemvoorkeuren / netwerk / configuratie netwerkpoorten (daar zou moeten staan Ethernet-adapter (en1)). 4. Ga naar systeemvoorkeuren / netwerk / Ingebouwd Ethernet / sececteer Configureer via DHCP en pas toe nu krijg je automatisch het IP adres, Subnetmasker en router 5. Open safari en tik je router adres in bijvoorbeeld http://10.0.0.2/ en enter. 6. Ga naar configuratie WAN en tik daar je gegevens in die je van je provider gekregen hebt, submit en save en reboot je modem. 7. Ga naar status PPP en connect.

Zo dat zou moeten werken tenminste bij mij toch.
Maar er is een maar, mijn usb E-Tech valt constant nu heb ik een Ethernet modem en het probleem is opgelost.

[quote:a0d9f9ae16="Macdan"] 3. Ga naar systeemvoorkeuren / netwerk / configuratie netwerkpoorten (daar zou moeten staan Ethernet-adapter (en1)). [/quote:a0d9f9ae16] De meeste mensen stranden hier.

Alles geprobeerd en ja ik strand daar ook. Het modem komt er niet bij te staan. Hopeloos, goedkoop abonnement en dan krijg je een flutmodem. Maar ja, ik hoop dat er nog iemand komt dan ga ik verder proberen.

Janny

Stuur effe een mailtje naar de helpdesk van Lapwing. Sturen ze je de laatste driver toe. Zonnet zuigt, Lapwing is in orde. worked for me.

Al blijft een ethernetmodem de beste optie.Effe flink zeuren bij Zonnet, ze hebben wel meer modems (gratis?) omgeruild.

Heb net een mailtje naar lapwing gestuurd en wacht nu hun reactie maar even af, want ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.

Janny

Ben nu bezig met een gekregen Thompson Speedtouch 510, maar ook nu krijgen we het nog niet aan de gang. Hoe moeten de instellingen in het modem staan en waar zet je de instellingen van de provider neer. Het modem heeft ook een admin wacht en paswoord, maar we weten niet hoe, want er is geen boekje bij. Wie heeft hier ervaring mee? Het betreft een Zonnet Budget aansluiting, dus niet via KPN maar via Versatel.

Janny