Numbers automatisch cel invullen bij aanvinken checkbox?

Hallo allemaal!

Ben me zelf aan het verdiepen in numbers de afgelopen dagen, hoop zitten klooien en al wat hulp gehad hier op het forum bij dingen die me zelf niet lukken.

Nu ben ik weer iets aan het proberen waar ik even hulp bij zoek onder de numbers experts…

Namelijk wil ik dat als ik een checkbox aanvink dat er in een cel automatisch een waarde ingevuld word.
Ik zal proberen het hier onder zo duidelijk mogelijk uit te leggen:

In kolom D staan getallen.
In kolom F staan de checkboxen.
In kolom G moet het getal uit kolom D komen als ik de checkbox in kolom F aanvink.

Maar dit gaat dus per rij, dus in kolom G op rij 3 moet het getal uit kolom D uit rij 3 komen als ik in kolom F de checkbox aanvink in rij 3.|
En eigenlijk moet dit voor heel de tabel hetzelfde werken voor iedere rij.
Hoop dat het duidelijk genoeg is zo.

Is dit realiseerbaar? Zo ja kan iemand mij verder helpen en uitleggen hoe?

Zoiets :

Ik denk dat dat het ongeveer moet zijn. Alleen pakt hij de =IF niet…

IF is Engels
ALS is Nederlands

Ooow haha sorry, euh…slim van me.
Is inmiddels gelukt, dankjewel!

En ik zal weer maar de tip geven om kolomletters te gebruiken in plaats van celaanduidingen :slight_smile: Deze formule:

=ALS(F;E;"")

doet precies hetzelfde als die in Wydors voorbeeld, maar is makkelijker in te typen omdat je niet hoeft te kijken op welke rij je zit. Daarnaast is het ook nog eens makkelijker om terug te lezen wanneer je kopregels in de kolommen gebruikt, want Numbers zal de letters automatisch vervangen door de naam van de kolom in de kopregel, zodat je je niet af hoeft te vragen of kolom G nu „Aantal” was, of „Prijs”, of misschien het telefoonnummer :slight_smile: