Numeriek toetsenbord problemen

Mede OMTers,

Ik zal zo uitgebreid mogelijk mijn probleem proberen weer te geven met betrekking tot mijn numerieke toetsenbord van van iMac 2009 (OS X 10.5.8).

Het numerieke gedeelte van mijn toetsenbord doet al 3 jaar (enkele maanden na aanschaf) raar, wanneer ik de cijfers van het numerieke gedeelte in toets slaat m'n iMac vast en moet ik de boel opnieuw opstarten.

Het gaat alleen om de nummers naar het lijkt, alle nummers reageren niet en veelal slaat alles vast.

Ook als ik het virtuele toetsenbord gebruik doet deze vreemd, als ik een toets aan sla dan knipt hij heel kort donker, behalve de 5, deze blijft donker zolang ik deze aan klik, overigens slaat de iMac dan niet vast.

Voor alle duidelijkheid, zowel het toetsenbord zelf als het virtuele toetsenbord geven geen tekens op m'n scherm.

Als ik het toetsenbord aansluit op m'n MBP dan is er geen enkel probleem, het lijkt daarmee in een instelling te zitten op m'n iMac maar kan niet vinden wat het is.

Toetsenbord is niet schoongemaakt of zo, ook aansluiten op andere poorten heeft geen zin.

Nog iets vreemds op het virtuele toetsenbord is dat wanneer ik met de muis een cijfer in toets en vast houd (behalve de 5) dan schuift de pijl/cursor naar de linker onderhoek van de betreffende toets.

Hopende hier een tip op te vangen hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt voor elke reactie.

Kijk eens bij de systeemvoorkeuren bij Universele toegang bij Muis of Muistoetsen aan staat.

Staat aan.

Je simuleert dan de muis met de numerieke cijfertoetsen. Als je het niet nodig hebt kan je bij universele toegang alles beter uitzetten anders krijg je rare verschijnselen (zoals je al hebt gemerkt).

Ik heb de functie uitgezet en het probleem lijkt opgelost.

Hartelijke dank voor ieders hulp.