numeriek toetsenbord

Hi Iedereen,

Ben nu een tweetal weken bezig met mijn mac mini en natuurlijk troubles…
Ik kan op mijn apple-toetsenbord de (aparte)numerieke toetsen niet meer aan de praat krijgen. geprobeerd met een ander Apple -toetsenbord…no way.

Wel wat zitten rommelen om een backslash tevoorschijn te krijgen (wat overigens ook niet gelukt is)

Wat heb ik verkeerd gedaan??

Bedankt!

Staat je numlock nog aan? Goede taal ingesteld in je systeem?

dat is nu nét het probleem....ik weet niet hoe ik dat aan - of uit moet zetten? Voorheen had ik wel een komma op het numeriek bord bij het indrukken van de punt.

de muis beweegt wel in alle richtingen als ik op de cijfertoetsen druk (links = 4 , rechts is 5 enz…)

thanks!

maurits

Dan staat je numerieke blok dus uit... druk ( op het numerieke blok ) op het vierkantje met een kruis erdoorheen, boven de 7, dan zou het weer moeten werken.

Probleem opgelost....oef In "universele toegang" de instellingen verkeerd staan = toetsenbord als muis gebruiken

Toch bedankt voor je reactie!

maurits

Hallo,

Weet iemand of/hoe je de “comma” in het numerieke gedeelte systematisch een “punt” kunt laten zijn?
[color=red:927167e0f7]Ik las hier net ergens dat dat alleen met een QWERTY klavier een punt is in het numeriek gedeelte.
[/color:927167e0f7]

En hoe je de schuin op- en neergaande pijltjes (onder de F15 toets) altijd kunt instellen als “begin van de regel” en “einde van de regel”? Dat werkt zo in Entourage en Word voor Mac, maar niet in Mail of op het internet (in dit bericht bvb.).
[color=red:927167e0f7]Ook dit intussen gevonden. CTRL of APPEL + pijltje links of rechts doen nu hetzelfde als de schuine pijltjes in Word for Mac of Entourage.
[/color:927167e0f7]

Groeten,
Corneel.[color=red:927167e0f7][/color:927167e0f7]