Nummer op iTunes in album, op iPhone niet

Dag allemaal,

Ik zit met een klein, maar irritant probleem. Op mijn iPhone staat bij meerdere albums op onverklaarbare wijze een nummer niet in een album , maar apart genoemd. In iTunes staat deze wel gewoon keurig in het album. Ik heb alle eigenschappen van de nummers hetzelfde (artiest, albumartiest, album, enz) ingesteld, maar na synchroniseren blijft hetzelfde vertoond worden op mijn iPhone. Om wat duidelijkheid te scheppen, heb ik een aantal screenshots toegevoegd. Weet iemand hoe ik dit probleem verhelp?

Groetjes Thijmen

Ik heb dit zelfde probleem af en toe in iTunes.

Zodra een nummer van een album wordt afgespeeld, komt daar een tweede keer dezelfde album-art voor te staan. Ieder volgend nummer van hetzelfde album komt daar dan bij, zodra je alles gehad hebt staat er weer gewoon één album-art voor alle nummers van het album.

Ik kan het momenteel even niet reproduceren, zodra het weer voorkomt plaats ik screenshots.

Hey Sunkeeper, bedankt voor je snelle reactie! Ik begrijp alleen uit je antwoord niet of het nu te verhelpen is of niet. Je eerste zin van je antwoord is niet helemaal duidelijk voor mij. Wat bedoel je met “een tweede keer”? Ik hoor het wel :slight_smile:

Zo ziet mijn bibliotheek eruit: (een stukje daarvan ten minste)

Soms komt het dan voor dat wanneer ik bijv. een nummer midden in het album van U2 aanklik, de album-art van U2 een tweede keer voor dat nummer verschijnt. Dan lijken het net twee losse albums die er hetzelfde uit zien. Ieder volgende nummer van het album voegt zich dan bij de tweede album-art. Net zolang tot alle nummers weer op een rijtje staan met één album-art.

Lastig te omschrijven, als het nu nog als wartaal klinkt moet je even afwachten. Zodra het voorkomt post ik hier een plaatje.

Oke, ik begrijp al beter wat je bedoelt. Is inderdaad raar dat zoiets gebeurt. Gekke is dat bij mijn Mac wel goed staat, maar op iPhone dus niet, terwijl ze gewoon gesynchroniseerd zijn. Ik wacht een eventueel plaatje nog wel af van je.

@SunKeeper

Wat bij jou boven aan staat (digital booklet ) staat bij mij dan weer als nummer aangegeven, net was het 6, en nu weer op 3!!
Iedere keer na het opnieuw opstarten van iTunes heeft het een ander getal, behalve zoals bij jou bovenaan zonder getal.
Komt dit vaker voor of is dit ook iets vreemds !?

Niet dat ik weet.

Overigens nog iets: sinds een paar maanden geleden (vast een iTunes-update) staan alle nummers in albums keurig op volgorde. Mijn bibliotheek wordt gesorteerd op datum (nieuwste bovenaan)
Zodra ik vroeger een album aanschafte, stond het niet op volgorde, omdat alle nummers op een ander moment binnenkwamen. (bij downloaden)

Sinds dat moment is ook de bug met de album-arts erin gekomen die ik hierboven beschrijf.