Nummers importeren standaard omzetten naar AAC

Als ik mp3-nummers importeer in iTunes ( :sealed: Windows :sealed: ) dan blijven deze nummers mp3, maar ik zou graag willen dat deze nummers automatisch omgezet worden naar AAC als ik een bestand toevoeg aan de Bibliotheek, zodat ik dit niet handmatig hoef te doen, is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Bij Voorbaat Bedankt voor jullie reacties :apple:

Zou ik niet doen: door te hercoderen naar een ander formaat gaat de kwaliteit alleen maar achteruit, en je hebt er verder geen enkel voordeel van.

Dat doe je met:

voorkeuren (preferences) → importeren → importeren met

Als je AAC wilt kies je die, dan wordt in het vervolg alles met AAC gecodeerd

Suk6

[quote:1024f3f12f="Dweezil"]Dat doe je met:

voorkeuren (preferences) → importeren → importeren met

Als je AAC wilt kies je die, dan wordt in het vervolg alles met AAC gecodeerd

Suk6[/quote:1024f3f12f]

Precies, dat wilde ik net zeggen. :wink:

idd... zou het ook niet doen... kwaliteits verlies kan enorm zijn. (winst zul je nooit maken)

@ philippo & Granny Smith

De vraagsteller heeft het toch over importeren, en niet over het converteren van MP3 naar AAC?

Dat laatste kun je idd beter niet doen, maar AAC klinkt bij gelijke bitrate beter dan MP3

[quote:5b4f48a61f="Dweezil"]De vraagsteller heeft het toch over importeren, en niet over het converteren van MP3 naar AAC?[/quote:5b4f48a61f] Ja, hij wil dat mp3's die hij in iTunes zet, worden omgezet naar AAC.

[quote:5b4f48a61f=“Golfgast”]Als ik mp3-nummers importeer in iTunes … zou graag willen dat deze nummers automatisch omgezet worden naar AAC.[/quote:5b4f48a61f]

Inderdaad een erg slecht idee.

Ik snap dat de kwaliteit achteruit gaat. Ik wil 192 kbits/s mp3 omzetten naar 128kbits/s AAC. Dit scheelde enorm veel ruimte op de computer en zo ook weer op mn iPod zodat er meer muziek oppast.

Ik weet hoe het werkt met omzetten, maar ik wil dat hij ze automatisch omzet alvorens ze in de bibliotheek te zetten, anders moet ik ze eerst importeren (mp3) dan omzetten naar aac, dan het mp3-tje weggooienen het aac-tje laten staan…

Is hier echt geen makkelijkere manier voor…

@ Golfgast

Makkelijker dan ik je aangaf kan niet

Om het nog wat duidelijker te maken, het gaat niet om het importeren vanaf cd's maar van losse nummers die via Limewire binnenkomen :evil: ......

Nee, dit kun je niet vanzelf laten gebeuren.

Je kunt natuurlijk wel gewoon eerst alle mp3’s in iTunes zetten, dan alles selecteren, en alles in 1 keer omzetten naar AAC. Maar onderschat het geluidsverlies niet ! Het is meer dan alleen het verschil tussen 192 en 128, vooral lage tonen gaan enorm brommen, en hoge tonen klinken erg trillend. Ik heb het ook ooit gedaan, en het resultaat is dat ik al mijn CD’s opnieuw heb moeten rippen.

En een optie om ruimte te besparen zoals op de iPod Shuffle (automatisch omzetten naar AAC) is er zeker niet voor de Ipod Mini???

Nee, misschien is het wel te automatiseren met een script of een slimme afspeellijst...

effe denken…

Ook voor Windows? (zie onderschrift)

een script niet...

je kunt wel een slimme afspeellijst maken waar automatisch alle mp3’s in komen… dus als je alles omzet is de lijst leeg, komen er mp3’s bij, komen die automatisch in die lijst te staan, en hoef je ze net op te zoeken… het is niet helemaal wat je zocht, maar meer weet ik nu niet.

Ok, bedankt... Ga het proberen

Wat je met doen, is maak een slimme afspeellijst, en geef als voorwaarde:

soort is mpeg-audiobestand

Dan zou je alle mp3’s in 1 lijst moeten zien. Daar kun je alles selecteren en omzetten naar AAC. Achteraf kun je alles in de lijst selecteren, en wissen van je harde schijf met de toetscombinatie alt-delete. De AAC bestanden blijven staan, die staan immers niet in die lijst omdat dat geen mp3’s zijn.

Ik kan me vergissen hoor, en ik heb niks getest, maar is een AAC niet ook een mpeg-audio bestand? (mpeg4)

Dat klopt, maar iTunes geeft deze een andere naam. Door bij soort "mpeg-audiobestand" in te vullen pak je enkel de mp3's. AAC heet in iTunes "AAC audiobestand".

Ah, vandaar. Dank. Het was wel zo consistent (en makkelijk en correcter) geweest als iTunes een mp3 dan "MP3 audiobestand" had genoemd, maar in elk geval gaat je truuk lukken. :)