Nummers zonder cover in slimme afspeellijst

Ik gebruik iTunes naar volle tevredenheid. Maar sommige CD's/nummers hebben nog geen artwork covers. Deze haal ik normaal handmatig van internet. Nu weet ik dat Coverscout dit kan oplossen, maar ik zou deze selectiemogelijkheid graag in iTunes willen hebben. Wie weet de oplossing??

Als je een account aanmaakt in de store, kun je dit automatisch laten doen. Oké, je denkt nu, maar ik heb geen creditcard.. Heb je niet nodig! Gewoon naar de App-store gaan, en een gratis app downloaden. Ze zullen vragen een account aan te maken, dit doe je en je selecteert gewoon als betalingswijze 'GEEN'. Nu kun je bij elk liedje (indien de album/song/artiest) gegevens kloppen, rechts klikken en kiezen: Albumart ophalen, ofwel ga je naar je voorkeuren en laat je dit automatisch doen. Dit is de meest eenvoudigste oplossing voor je 'probleem'. :)

In de iTunes Store staan niet alle covers... Ik zoek ook dergelijk selectiemethode in iTunes om manueel covers aan te vullen.

Je hebt van Doug's scripts een script genaamd "Tracks without artwork to playlist" of iets van die strekking, die plaatst nummers zonder cover in een aparte playlist. Vanaf daar is het een kwestie van handmatig de covers zoeken en toewijzen.

Thx UnSound! Hier ga ik mee aan de slag! Het script lijkt al te werken op men MacBook onder iTunes 9, vanavond test ik het uit op de grote collectie op mijn iMac.

You made my day once again!

Je zou dit programma ook eens kunnen proberen heeft mij goed geholpen met een aantal covers

http://www.entropy.ch/software/MacOSX/album-artwork-assistant/

OK thx, het script waar UnSound naar verwees heeft ondertussen een mooie 'No Art' playlist opgebouwd. Met deze bevestig ik dus dat de scriptoplossing inderdaad werkt.