NVIDIA GeForce3 AGP in oudere G4?

Ik heb een NVIDIA GeForce3 graphics card uit een G4 QS. Als ik deze in mijn sawtooth G4 (350 MHz upgrade naar 1 GHz), Panther, blijft het opstarten, na aanvankelijjk een grijs scherm met "draaiende streepies", steken in een baluw scherm. Werkt dus niet zomaar.

Weet iemand of ik deze kaart aan de gang kan krijgen in deze G4??

Hey,

Ik neem aan dat je sawtooth agp is (geforce3 is troch agp)
Als dat zo is zou het moeten werken, heb je wel je moederbord gereset, moet altijd na een hardware update???

suc6

[quote:2ef47b9994="ateazz"]Hey,

Ik neem aan dat je sawtooth agp is (geforce3 is troch agp)
Als dat zo is zou het moeten werken, heb je wel je moederbord gereset, moet altijd na een hardware update???
[/quote:2ef47b9994]

inderdaad AGP, met resetten bedoel je het kleine knopje op het moederbord in de buurt van de PRAM batterij? gewoon indrukken met als de computer aanstaat???

[quote:123ece8e16="awi"]

inderdaad AGP, met resetten bedoel je het kleine knopje op het moederbord in de buurt van de PRAM batterij? gewoon indrukken met als de computer aanstaat???[/quote:123ece8e16]

Nee, even een seconde of wat ingedrukt houden als de computer uit staat. Wat zou kunnen is dat de kaart bijv. AGP4x is, terwijl je oudere G4 slechts 1x of 2x aankan.

klopt

Tricksel heeft gelijk, knopje wel in 1 keer goed indrukken, niet 2 of 3 keer proberen.

En al geprobeerd??

Als het niet werkt opstarten in open firmware (alt appel -o -f)
type dan: reset-nvram (return)
dan: reset-all (return)
je mac boot weer normaal op

suc6

Helaas, allemaal niet gelukt, zal dan toch iets incompatibel zijn met het AGP slot denk ik.

Thnx allen!

Gebruik je een TFT van Apple? Lees dan dit maar [url]http://www.apple.com/support/downloads/nvidiafcodeflasher.html[/url]

Overigens kan het niet aan aan de 2x agp liggen, mijn Cube heeft dezelfde kaart en is OOK 2x agp.