Nw geheugen erbij, maar werkt niet

Ik heb een Imac G4, daar zat in 1 x 512 en 1 x 256, omdat ik de laatste tijd (multitasking) nogal eens vastlopers had met bepaalde programma's, werd er een 512 bijbesteld die vanmorgen binnenkwam. Gelijk erbij geprikt (merk is Kingston) maar na het opstarten gaf sysbeheer op dat er nog steeds 768 MB werkgeheugen was. Mail opstarten ging nog, maar na aanklikken van InDesign kreeg ik gelijk een kernel panic

Iemand ervaring met dit merk geheugen en een idee waar het aan kan liggen?

Zeker dat je niet het verkeerde latje hebt vervangen :D?

Latjes van plaats verwisselen bleek bij een vriend van me de oplossing.

In de iMac G4 zit 1 bankje geheugenwaar je niet bijkan, dat is de 256 MB, en in de bank waar je wel bijkan zat dus bij jou al een 512 waarschijnlijk. Het geheugen waar je niet bijkan is geen SO-DIMM maar en gewone DIMM (langer dan een SO-DIMM).

[quote:e0e4e23d3a="nvgalen"]In de iMac G4 zit 1 bankje geheugenwaar je niet bijkan, dat is de 256 MB, en in de bank waar je wel bijkan zat dus bij jou al een 512 waarschijnlijk. Het geheugen waar je niet bijkan is geen SO-DIMM maar en gewone DIMM (langer dan een SO-DIMM).[/quote:e0e4e23d3a]

nope de vaste is ook een 512 idd geen SO-Dimm maar een DDR SDRAM en even groot - zo te zien - als de nieuwe

[quote:432c83956b="lsmisch"]Latjes van plaats verwisselen bleek bij een vriend van me de oplossing.[/quote:432c83956b]

hoe kom ik daar bij, zit een soort schermpje voor, kan dat zonder te slopen los? (ivm garantie)

Als de informatie op de website http://www.everymac.com/systems/apple/imac/index.html klopt moet ik nvgalen gelijk geven en is de iMac-G4 nooit standaard uitgerust met 512mb. start de iMac eens op met alleen zijn standaard geheugen, dan zie je vanzelf wat ie dan aangeeft.

Ik heb hem gekregen met 512 mb erin, zo nieuw uit de doos de afspraak was 1024 en omdat ze dat op dat moment niet konden leveren heb ik er een paar weken later de 256 bij gekregen. Deze zou nu omgeruild moeten worden voor de 512.