Occasion iMac G4 15", wat mag ik hier voor betalen?

Hoi, ik kan aan dit systeem komen:

iMac G4
700 MHz Power PC G4 Processor
256 KB level 2 “on Chip”-cache met een snelheid van 700 MHz
256 MB SDRAM; uitbreidbaar tot 1 GB
Ultra ATA harde schijf van 40 GB
Gecombineerde DVD-ROM/CD-RW-SPELER (12x8x32)
Active Matrix LCD scherm 15"
NVIDIA GeForce2 MX / 32 MB DDR Videomemory
56k v.90Modem
Ethernet 10/100Base-T
400MBps FireWire 2x
USB 3x
Apple Pro Speakers
Apple Pro Keyboard

Wat is een beetje redelijke prijs voor dit? Want ik wil wel graag zo’n Mac, maar als ik er teveel voor betaal is dat ook zonde.

[url=http://condor.channel-builder.nl/index.php]Hier[/url] staat ie voor €499,- inclusief 3 maanden garantie. Dus ergens rond de €400,- lijkt me redelijk. Hij staat trouwens voor €350,- op [url=http://www.tweedehandsmac.nl/classifieds/classifieds_detail.lasso?s=nl&id=12365859]Tweedehandsmac[/url].nl

tis dat er een scherm bijzit natuurlijk. .anders zou je beter een mini kunnen kopen. maar goed dan heb je nog geen scherm... Ik weet niet of je nog erges een scherm hebt wat je er op kunt aansluiten ?

Maar dan heb je geen iMac G4 ;) En die vind ik (en nog meer mensen heb ik begrepen) een van de mooiste Mac's, nu nog steeds. Ik zou er ook nog graag 1 willen. Maar helaas heb ik wat meer Power nodig als ik een desktop koop.

Ik zou nooit boven de €200,- tot €250,- gaan. Je moet niet vergeten, dat die computer toch al ouder is, daarom moet je nooit te veel betalen, ook al lijkt het aantrekkelijk. Voor iets meer heb je een dubbel zo snelle MacMini en binnenkort zal die nog sneller zijn(intel) :P .

Heb er nu nog een gevonden met 768MB geheugen erin ipv 256. Ik mag deze voor 500,- komen halen morgen... dat is de uiterste prijs.

Okay of niet?

voor 500 heb je een mini!!! niet doen!

dat scherm is aan de ene kant een voordeel, aan de andere kant een nadeel: de machine is wat oud, dus het scherm ook: het is TFT en je loopt dus steeds meer risico op dooie pixels

Ik zou het niet doen. Voor 500 euro heb je een Mac mini. Die is veel beter. Je hoeft alleen maar een Beeldscherm en een Toetsenbord en Muis toe te voegen.

[quote:71b3c9fb37="martijngrootens"]voor 500 heb je een mini!!! niet doen!

dat scherm is aan de ene kant een voordeel, aan de andere kant een nadeel: de machine is wat oud, dus het scherm ook: het is TFT en je loopt dus steeds meer risico op dooie pixels[/quote:71b3c9fb37]Doode pixels kunnen toch niet onstaan na verloop van tijd?

Wel worden de kleuren minder, athans, bij CRT.

De iMac G4 is een mooie machine, maar de modellen onder de 1 GHz moet je echt laten liggen. Ze hebben een hoop nadelen ten opzichte van de 1 GHz en 1,25 GHz versies ( trager moederbord, geen USB 2, mindere grafische kaart, tragere HD... )

[quote:0e8d649dea="muffin."]Dode pixels kunnen toch niet onstaan na verloop van tijd?[/quote:0e8d649dea]Slechte pixels openbaren zich doorgaans al heel erg vroeg; in elk geval binnen de garantietijd. Onderstaande link haalt de utility LCD Tester 1.0.1 op: ftp://grijan.cjb.net:21000/macintosh/Manuals/Apple_LCD_Tester.img.bin

Hierboven lees ik een paar betogen om beter een Mac Mini te kopen. Qua rekenkracht is daar zeker wat voor te zeggen, maar de wauw-factor van het iMac G4-ontwerp is tot dusver door geen enkele in massa geproduceerde computer binnen of buiten Apple geëvenaard. Dat zal hem altijd toch wat kostbaarder houden dan zuiver op grond van het boodschappenlijstje (processor, HDD, RAM etc).

Twijfels, twijfels, twijfels...... :(

Wat wil je ermee gaan doen?

Is de machine alleen voor internet en email en je wil graag een mooie machine
dan is de keuze makkelijk de iMac G4 flatpanel.

Wil je ook nog een keer wat meer doen met je mac dan alleen internetten en emailen,
dan wordt al snel de mac mini interessanter. Of misschien zo meteen een afgeprijsde iMac G5…
Die dingen gaan tweedehands ook voor steeds minder weg omdat de modellen elkaar zo snel opvolgen…

[quote:482f425c79="gigafooly"]Is de machine alleen voor internet en email en je wil graag een mooie machine dan is de keuze makkelijk de iMac G4 flatpanel. Wil je ook nog een keer wat meer doen wordt al snel de mac mini interessanter.[/quote:482f425c79] Niet helemaal waar. De iMac G4's van 1 GHz en 1,25 GHz hebben snellere onderdelen dan de mini, dus die zijn dan interessanter.

Inderdaad veel internet; maar ook het aansturen van mijn MIDI-apparaten (met Cubase), dvd'tjes kijken, cd's kopiëren, iTunes MP-3 beheer en licht grafisch werk in Illustrator, Indesign en Photoshop...

Maar als ik zo rondkijk is 500 euro een vrij normale prijs voor zo’n machine. Gaat mij er even om dat ik niet meer betaal dan dat ze waard zijn op dit moment…

Ik ben onlangs overgestapt van een Imac G4 800Mhz 768Mb naar een Mac Mini 1.42 Ghz 5121 Mb.

Ben blij de stap te hebben gemaakt.
Nog geen TFT scherm erbij maar dat komt nog wel.

Ik zou je dan ook adviseren om voor een Mac Mini te gaan.
Als je voor looks iets koopt dan de Imac G4 doen…

Maar jij hebt dus een traag model iMac G4 gehad. De iMac G4's van 1 GHz en 1,25 GHz hebben snellere onderdelen dan de mini, dus die zijn dan interessanter.

Snelheid is voor mij sowieso niet het ALLERbelangrijkste... ik bedoel, doe nu alles nog op een G3/366 dus alles is een verbetering :)

Een mini vind ik niks… daarentegen een iMac G5 weer wel, maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel over voor een nieuwe machine; mijn eerste iMac kocht ik voor Fl. 3600,- en die kan nu bij het oud vuil bij wijze van spreken.

Denk dat ik hem toch maar ga halen dan vanavond, blijft een prachtige machine. Maar wat ik zeg… hopelijk is de prijs niet teveel dan voor die Mac.

[quote:9e32572869="unSOUND"]Maar jij hebt dus een traag model iMac G4 gehad. De iMac G4's van 1 GHz en 1,25 GHz hebben snellere onderdelen dan de mini, dus die zijn dan interessanter.[/quote:9e32572869]

Ja maar die hij kan kopen is toch een 700 Mhz ?

[quote:0a0ce93c99="ptol"]Snelheid is voor mij sowieso niet het ALLERbelangrijkste... ik bedoel, doe nu alles nog op een G3/366 dus alles is een verbetering :)

Een mini vind ik niks… daarentegen een iMac G5 weer wel, maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel over voor een nieuwe machine; mijn eerste iMac kocht ik voor Fl. 3600,- en die kan nu bij het oud vuil bij wijze van spreken.

Denk dat ik hem toch maar ga halen dan vanavond, blijft een prachtige machine. Maar wat ik zeg… hopelijk is de prijs niet teveel dan voor die Mac.[/quote:0a0ce93c99]

Doe in ieder geval paar keer een uitgebreide Apple Hardware test voordat je hem koopt.