ODBC / Access

Ik gebruik Mac OSX met Office vX op mijn i-book. Ik heb in het netwerk een Windows 2000-server met daarop o.a. een .mdb (Access-database). Deze database wordt via een web (asp) applicatie gevuld. Ik zou graag vanuit Excel vX deze database (of delen ervan) willen benaderen, maar ik weet niet hoe ik dit voor mekaar moet krijgen en of er eigenlijk wel goede ODBC-drivers zijn om Access-bestanden te benaderen. Het .mdb-bestand kan ik evt. op mijn bureaublad zetten.

Heeft iemand tips of alternatieve routes (ik weiger overigens om Virtual PC te gebruiken met daarin Access/Excel, want dan ik net zo goed een Windows-laptop pakken). Andere oplossingen zijn ook welkom (bijv. PHP<->Access, zodat het bijv. via mijn webserver (10.3.2-server) mogelijk zou worden.

mischien dat dit helpt: [url}http://www.convert-in.com/acc2sql.htm[/url]? ken het niet, maar heb er vaker linken van voorbij zien komen in pc bladen en internetnieuwsdiensten.

daan.

Er bestaan standaard ODBC drivers voor Mac OSX. De MySQL versie van Server Logistics (even Google gebruiken) heeft standaard ODBC drivers in de pakage zitten. Ik weet alleen niet of je daarmee ook een Access db kan benaderen, maar proberen kan geen kwaad.