ODBC Beheer

Beste Macvrinden,

na het installeren van Jaguar kwam ik het hulpprogrammaatje ODBC-beheer tegen. Weet iemand wat hiervan het nut is?

Pfoe...

Dit vond ik in de Dreamweaver-help. misschien kun je er iets mee:

Connecting through an ODBC driver

Although JSP applications must communicate with databases through JDBC drivers, they can communicate through ODBC drivers if you have a JDBC-ODBC bridge driver. Using an ODBC driver lets you use a Windows DSN, which simplifies the task of creating the connection. The bridge driver acts as an interpreter between your JSP application, which talks JDBC, and your ODBC driver, which talks ODBC. This channel of communication lets your JSP application talk to the database.

This kind of connection offers two main advantages. First, you can use the free ODBC drivers from Microsoft. Second, you can use a DSN to simplify the task of creating the connection.

You must meet the following requirements to connect through an ODBC driver:

• Your JSP application server must be running on a Windows computer.
• An ODBC driver for your database must be installed on the Windows computer running the application server. For more information, see Checking for the ODBC driver.
• A JDBC-ODBC bridge driver must be installed on the Windows computer running the application server. For more information, see Installing the Sun JDBC-ODBC Bridge driver.

If you meet these requirements, you can connect through an ODBC driver.

En wat mag JDBC wel zijn?!? :?:

Tsja, dat die jongens van macromedia mij liever op een pc zien werken weet ik wel.

Deze omschrijving verwijst naar de odbc koppeling op de pc. Het gaat mij eigenlijk om de ODBC-beheer op de mac.

bedankt voor je moeite :wink:

ODBC is een driver die vooer een koppeling zorgt tussen een database en webserver (PHP en bijv mysql).

Het maakt niet uit of je hier over Windows praat of over Os X. Beiden hebben de koppeling nodig.

Zijn er standaard ODBC servers bekend waar je voor b.v. FileMaker info zoals postcodes of adressen uit kan halen. iTunes werkt ook met ODBC als ik dat goed heb opgemerkt, waar komt dat vandaan? Iemand die dat weet?

dat schept al wat duidelijkheid maar dit proggie lijkt toch erg veel op het odbc beheer op de PC alleen kan hier niets invulllen of toevoegen. :|

ODBC beheer benader je door:

klik finder
klik macintoch hd
klik programma’s
klik hulpprogramma’s
klik odbc beheer

En vervolgens goed lezen.

gr, Arjan

hmmm.... zie éérste post! :idea: