odbc dsn DW. Mac/pc Acces en veel %$#&*&^

ik ben heel eigenwijs een Access database op de pc aan het verbinden met mijn mac via dreamweaver en een ODBC koppeling.

Als ik (vanaf de mac middels dreamweaver) de DSN wil openen waarin de ODBC koppelingen staan krijg ik de volgende melding:

[quote:963f423e3a]There is no testing server running on the server machine.[/quote:963f423e3a]

We hebben al van alles zitten klooien, maar we krijgen het écht niet voor elkaar.
Welke server moet er nou aanstaan op die pc!?

-Webserver staat aan
-ODBC koppeling is aangemaakt
-access database doet het
-verbinding tussen DW en Server is in tact

[size=9:963f423e3a]PHP en MySql zijn nog even niet aan mijn besteed… (geen tijd)[/size:963f423e3a]

Alvast vette TNX!

Jør.

In een ODBC koppeling (op een windows machine tenminste) kan je meestal testen of de machine reageert. Heb je bij het aanmaken van de ODBC koppeling getest of deze werkt?

als ik eerlijk ben vertrouw ik die koppeling wel. Maar ik zou niet weten hoe ik dat kan testen. (het is gewoon een kleine verwijzing "G:webroot/Websitenaam/Database.mdb" )

kan niet zoveel in misgaan toch?/

het lijkt er gewoon op dat ik vanaf de mac geen toegang krijg tot de DSN…

Je hebt natuurlijk wel een ODBC besturingsbestand voor MDB nodig, een netwerklaag op je Mac, alleen een verwijzing naar de MDB gaat natuurlijk niet werken. Misschien even posten in de Netwerken rubriek hoe je aan ODBC drivers voor een MDB kan komen die over TCP/IP werkt?

nee, sorry.... ik maak op de pc een odbc (dsn) koppeling aan. Daar verwijs ik direct naar vanuit de asp pagina's middels enkele serverscripts. Dat gaat allemaal goed...

maar als ik in dreamweaver de dsn koppeling wil zien, verschijnt de melding dat er geen testing server running is.

:o

Ah ... geen idee hoe dat op te lossen. Ik werk nooit met dreamweaver. Ik kan me wel voorstellen dat Dreamweaver zoekt naar een DSN met de opgegeven naam op de computer waar je op werkt. Volgens mij is het beveiligingstechnisch ook zo met ODBC dat je alleen de DSN kan aanspreken op de machine waarop je werkt, anders zou je de DSN van een willekeurige website kunnen aanspreken en grote schade aanbrengen.

Ik ben absoluut geen netwerk expert, maar heb wel in het verleden met ASP gewerkt en heel wat DSN’s aangemaakt en zoiets is me bij gebleven.

Je lokale netwerklaag kan natuurlijk wel contact leggen met een database op een andere server.

Ik zou zeggen dat wanneer je nu onder tijdsdruk staat je gewoon op die PC test en ontwikkelt en dat je als je rustig de tijd hebt dit probeert uit te zoeken. Ik zou ook de Macromedia forums gebruiken, maar ik denk dat je op je Mac een ODBC koppeling moet maken.

hé tennappel: toch superbedankt voor de moeite hè! tof, dat je ff de moeite nam om mee te denken, Bedankt! ;)

mocht iemand het probleem herkennen, dan hoor ik natuurlijk graag de oplossing!
op dit moment heb ik een tijdelijke oplossing.
(ik ga via ftp naar de PC, waar DW ineens WÉL de DSN kan openen; maar dit zorgt voor veel storingen en een langzame verbinding… :o )