Oei, oei, Quark toch... - grote problemen met xpress 5.0 en 5.1!

Quark is niet bepaald geliefd in dit forum en onder maccers in het algemeen. Ik hoop dat jullei nog niet 5 hebben gekocht. Lees [url=http://www.macdesignonline.com/ubb/Forum8/HTML/000029.html]in dit gebruikersforum[/url] waarom. Xpress claimt 5.0 anderhalf jaar te hebben getest in een user-enviroment. Huh! Waarom is er dan nu 5.1 al uit? :angry: (Doet me aan de xpress dongels denken die niet als usb leverbaar waren, terwijl alle macs al tijden met usb werden geshipped. Ik heb de xpress 4 demo gezien. Was lachen! Moest noodgedwongen op een oud model mac. NB op de hele apple expo was geen oude mac te zien, behalve bij de xpress jongens).

Tjonge jonge... voer voor indesign denk ik dan... Oef.. ben ik blij dat ik al in het begin van Indesign ben "geswitched"...

Ik weet het… je hele studio draait met Quark… Is het niet mogelijk om een team te schaduwen, of een team zeg maar op halve kracht te laten draaien [lees op indesign te laten draaien, en ze langzaam de kneepjes te laten voelen] ik bedoel dus gewoon een team opofferen en of cursus [moeilijk vindbaar heb jezelf ook al ondervonden] of zelflearning [kost tijd, vandaar op halve kracht] Als dit team dan alles onder de knie heeft [ondersteuning van je drukker, lithograaf is ook belangrijk hier] kunnen ze andere teams langzaam kennis overdragen en inspringen… is een investering  [net zoals financieel in Quark] en moet je voor willen kiezen [misschien wel met de hele toco]

Ik weet niet hoeveel inspraak de studio heeft, maar een kleine vergadering en ze lekker maken met OSX 10.2 dan wil het wel… Dan moeten ze dus gezamleijk hiervoor kiezen, want als 1 team halve kracht werkt, betekend dit dat de rest op ander schouders terecht komt…

is maar een gedachte?

mk

Tja, moeiluk hoor. Ik ben hier iedereen al voor InDesign lekker aan het maken en we gaan er voorzichtig mee beginnen. Sterker nog zelfs zonder OS X! Gewoon InDesign 1.5.2. Ik heb al een test gedaan met de lithograaf en die is goed bevallen (de test dus niet de lithograaf :p ). Ik probeer hier nu wat kleinere klussen met InDesign te gaan doen en zo langzamerhand dat )*&%^# QXP te dumpen... Je moet eens voor de grap op het forum bij Quark zelf gaan kijken..ze worden daar op hun eigen forum volledig afgeschoten! Da's pas lachen!! :p  :p  :p

[quote:post_uid0="MacMickey"]Je moet eens voor de grap op het forum bij Quark zelf gaan kijken..ze worden daar op hun eigen forum volledig afgeschoten! Da's pas lachen!! :p :p :p[/quote:post_uid0] Doe ik. Maar het leuke aan zo'n bericht is dat je dat [url=http://www.quark.com/cgi-bin/WebX?13@58.Srjlar9Te9x^0@.ee77a7d]forum[/url] met wat Ikonboard code ook als link kan weergeven. :p ;) Keuze zat aan onderwerpen op dat forum. Ze zijn er niet te beroerd om Quark flink tegen de haren in te aaien.

Werk zelf nu sporadisch met ID 1.52. Is bedoeling dat dat groeit. Hopelijk helpt dummy boekje uit ander forum me hiermee. Als ik de fijne kneepjes leer, gaat de studio druppelsgewijs mee. Doel: NO MORE QUARK! Kost alleen tijd en moeite. Bijde zijn vaak niet aanwezig. OSX helpt aan de ene kant, werkt aan de anderee kant weer tegen, want ID2 is OSX compatible en iedereen wil dan ook weer OSX. Dat kan (nog) niet. Maar we komen een heel eind!

Keep up the good work! Zal iedereen hier ook ff op de hoogte houden over de vorderingen..(in forum beeld/software dan)